Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

lördag, mars 04, 2006

En oplanerad fredag

Kära Grizzlan, det är helt enkelt för att det låter så snörtigt med Grizzly, inte för att du har björndrag.

Igår efter teatern drog jag och Fredde hem till tranebergskollektivet och drack vin. Han åt dessutom choklad. Jag drack vin. Och lite till. Vi hängde på GRIZZLYS rum eftersom Berits är så stökigt (för att jag har flyttat in där) och lyssnade på Edit Piaf och körde töntiga lekar. Det bästa var att vi båda sa efter en stund av sån där avslöja-allt-om-sig-sälv-lek, att "men gud vad tröttsamt kan vi inte prata om filosofi istället, eller marxismen vad TYCKER du om det egentligen?". Naturligtvis var det roligare att prata snusk. Inga metamorfoser ikväll heller, Vi förblir tramsiga och barnsliga (trots att Fredde är otroligt välklädd.)

Anyways. Sen bestämde jag att vi skulle dra ut. Eftersom Fredde vägrade Disco Bravo (som jag egentligen bara vill gå till av en anledning, men samtidigt inte eftersom min stalker är där) så drog vi till Bacci för det var rätt billigt. På väg till Bacci går vi förbi någon gaybar som kanske hette "Torget"? Jag ville gå in, Fredrik hängde på och han köpte vin medan jag satt och tittade på killar som hånglade samt en äldre man iförd renpälsväst (!) och röda krokodilskinnsbyxor (!!).

Sen Bacci som var 100 grader varmt. Jag märkte att Fredde inte uppskattade lokalen så jag sa: "om du betalar min garderob kan vi dra till Connection".

Sen gick vi dit. Jag blev genast skärskådad av en vakt som sa "HAR TJEJEN LEG ELLEH!? DET ÄR 23 HÄRA!!!!" Jag (asfull, asglad) drog svinstolt fram mitt körkort (för det funkar ju ALLTID) varpå vakten tittar på mig som att jag var dum i huvudet (vilket jag kanske var) och säger : NÄ! Nu kommer det bästa: Fredrik (rätt blyg, svinsnäll, gör aldrig en fluga förnär) börjar KÄFTA med vakten. Hahaha. Han droppar lines som : "Men Vaddå, jag såg att du inte kollade leg på de andra som gick in?". MOHA. Jag ser direkt när det är kört. Och det var kört.

Sen blev förstås Fredde bitter och ville dra hem. Men det var roligt ändå. Men, ALDRIG mer Bacci. Hur kommer det sig att alla är över 35 och AS-stora?

Konstigast igår var att jag flera gånger fick impulsen att 1. hångla upp Fredde (inte för att jag är kär eller nåt, inte alls, men bara för att jag gillar närkontakt? eh) 2. dricka mer vin (det börjar gå utför)

Vad ska jag göra med mailet? God please help me.

Ruby