Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

söndag, mars 05, 2006

in vino veritas

Min hjärna känns ungefär som scrambled eggs, händerna darrar lätt och ögonen är rödsprängda. Nej, det är inte influensa, jag har enbart mig själv att skylla; jag är bakis.

Vadan detta? Såhär var det. Igår satt jag och Andy hemma och hade tråkigt. Vi var egentligen inte så sugna på att gå ut, men det var ju lördagkväll och vad skulle vi anars göra? Vi rådbråkade våra hjärnor i jaken på alternativa sysselsättningar som inte innebär att man blir dyngfull och går ut och dansar, men vi kom inte på något. Jag påminde henne om att vi aldrig säger nej till en fest och hon insåg rimligheten i detta. Dessutom så hade vi ju en hel treliters bag in box med rödvin som stod i köket och stirrade uppfodrande på oss. Så A greppade boxen, jag greppade glasen och vi drack som om våra liv hängde på det.

Sedan begav vi oss till Mango. Kön var svinlång och det var apkallt, stackars Andy försmäktade i sina tunna converse. Då kommer en tjej förbi och delar ut nån sorts flyers där det står att man får komma in gratis och gå före kön. Yay! Så vi glider förbi, Andy går före mig och tjejen i entren säger åt mig att betala 60 kr. Jag fipplar fram plånboken och ger henne mina surt förvärvade slantar. Då uppmärksammar Andy denna oförrätt och drar tillbaka mig till kassan. "Ursäkta", säger hon, "men hon är med mig". Tjejen i kassan ger genast tillbaka mina pengar. Hahaha!

Andys ragg, som jag här kommer att referera till som Tomten, var där. Han var full och glad och ville att vi skulle dansa. Jag ville inte dansa, att dansa med ett fullt ölglas är inte det bästa. Hälften av ölen hamnade i urringningen på en stackars flicka. Jag tror att Tomten blev lite sur på mig för att jag inte ville dansa. Detta måste jag reda ut med Andy.

Sen åkte vi hem och jag trakasserade mitt ex med fyllesamtal. Han uppskattade detta mycket. Andy gjorde en svingod macka åt mig och som alltid när jag är full så ville jag inte sova ensam. Jag är ökänd bland mina vänner för detta, försöker alltid övertala dem att åka hem med mig och helst sova med mig i min säng när vi varit ute. Men det känns ju så ensamt och ödsligt att ligga där full och miserabel i min stora säng! Jag intog därför Birthas säng och Andy sov på madrassen. Jag hade tänkt att vi skulle prata och så men jag somnade likt en klubbad säl till ljudet av Andy som bråkade med Tomten via telefon. När jag vaknade klockan tolv nästa dag (idag) så var Andy inte på madrassen. Jag tänkte att det säkert var mitt infernaliska fyllesnarkande som drivit iväg henne så jag stapplade ut i vardagsrummet, och där ligger hon i soffan med Tomten. Jag ville fråga vad han gjorde där, men det kändes lite oartigt att fråga så i hans närvaro. Men vad gjorde han där? Varför kom han över på morgonen? Hade de bråkat? Är han sur på mig? Så många frågor och så få svar.

/jess