Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

tisdag, september 19, 2006

et tu, jess

Även jag har upptäckt youtube och pundar det friskt. Nu vill jag hitta två låtar från min ungdom, men jag vet inte vad de heter. Hjälp, någon? Den första hade en video som bara bestod av två munnar i närbild som hånglade rätt friskt. Min starkaste minne av den videon är att jag shottar vodka blandat med svartvinbärssaft i en kompis källare medan den lilla tjyvkopplade tvn visar hånglet på fladdrig bild i bakgrunden. Jag tänker att jag också vill hångla snarast men det hade jag inget för ty jag spyr i en papperskorg och däckar minuten efteråt. Ni förstår, det är major nostalgi på gång.

Sen en video med en tjej som går runt och bär på ett jättestort hjärta och ju mer dissar hon får desto mer krymper hjärtat. Den var sorglig. Jag kände för henne.

Den tredje är en härlig åttiotalsdänga där en tjej sjunger någonting om creatures of the night. Alltså inte KISS låten creatures of the night, enbart tjej på sången. Vi brukade lyssna på den innan vi begav oss ut i natten, och kanske, kanske kände vi oss lite som creatures of the night. Det är ursäktligt, vi var 15.

Den sista är en video med ett jättesött blått mjölkpaket som hittar en rosa tjejmjölkpaket men sen blir han överkörd förvandlas till ängel. Himla tragiskt är det. Någon britpopgrupp som har gjort den kanske?

/j

11 Comments:

  • At 6:23 em, Anonymous Anonym said…

    mjölkpaketsvideon är väl "blur - coffee & TV"?

     
  • At 6:29 em, Blogger padam padam said…

    ja men creatures of the night är ju samatha fox! /a

     
  • At 6:39 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    Åh, den andra är fantastisk. Typ DJ Sanchez eller något. Älskar videon och låten.

    Det sista är förstås Blur, som det står här uppe.

     
  • At 9:21 fm, Blogger Bolivar said…

    Är inte hångelvideon typ Manic Street Preachers eller nåt sånt?

     
  • At 12:13 em, Blogger Unknown said…

    hångelvideon är Demon vs Heartbreaker - You are my high. Videon finns här: http://video.google.com/videoplay?docid=-8813382118398685700

     
  • At 1:20 em, Blogger padam padam said…

    nämen, tack så mycket alla! Vad bra, hädanefter ska jag alltid vända mig till bloggen när jag undrar något! Den där hångelvideon trodde jag aldrig att jag skulle få beskåda igen.

    /j

     
  • At 1:22 em, Blogger padam padam said…

    oj, den var ju jätteäcklig, en massa tunga överallt!

    /j

     
  • At 6:09 em, Anonymous Anonym said…

    I, I live among the creatures of the night: http://www.youtube.com/watch?v=NtUpvJa9FmY

     
  • At 8:11 em, Anonymous Anonym said…

    Sandra - Maria Magdalena
    http://www.youtube.com/watch?v=ARag0BGJZh8

    (You're a creature of the night)

    inte den du menar??

     
  • At 3:39 em, Blogger padam padam said…

    tobbe: yes, det var precis den. Coolt att du naglade den fast jag inte var så precis, tackar!

     
  • At 9:01 em, Anonymous Anonym said…

    men eeeeew, killen i tungvideon skulle inte jag vilja hångla med, tunga hela tiden. BARA. ge mig lite läppar liksom!

     

Skicka en kommentar

<< Home