Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

lördag, september 16, 2006

Mens sana in corpore sano

Ja alltså, en sund själ i en sund kropp, det vore något. Det ska införskaffas å det snaraste. Nu får det vara nog, faktiskt. Ok att bakfylledagar är dagar för ömklig självrannsakan som sedan faller nästa gång partyskorna åker på, men det här är 4 real. Jag ska göra en lista och sedan ska jag följa den till punkt och pricka. Bloggen får vara mitt vittne. Jag ska:

1 Börja träna. Fast inget som är smärtsamt eller svettigt eller dyrt. Jag tänker yoga eller simning. Eller hoppande på dansgolv, ölhävning... nej, NEJ.
2 Börja plugga strukturerat och inte en dag innan tenta vilket ofelbarligen leder till panik och galopperande dödsångest. För att jag ska kunna börja plugga strukturerat måste jag dock först göra punkt tre.
3 Köpa kurslitteratur och inte köpa kläder och öl för hela studielånet. Dra ner på utgåendet och taxiåkandet. Sedan LÄSA kurslitteratur och inte använda den som drinkunderlägg.
4 Börja äta mer mat mer regelbundet. Jag har en kropp som en räka på tjack. Svag och ämlig. Så; mer mat, mindre vin.
5 Sova mer. Inte tro att två timmars sömn per natt funkar eftersom sömnen då komprimeras och blir mer effektiv. Det har jag ju bara hittat på, det blir den inte.

Ok, nu står det här, nu måste jag verkligen göra det. Så om du skulle se mig svajande inne på debaser en vardag med öl i näven och brand new outfit så kan det inte vara jag, det måste vara min onda tvilling. Jag sysslar inte med sånt längre.

/j

2 Comments:

  • At 9:30 em, Blogger padam padam said…

    vilken fin lista! även om första punkten skrämmer mig. /a

     
  • At 9:44 em, Anonymous Anonym said…

    tillåt mig att: hahahahAHAHAHAHAHAhahahahah
    puss

     

Skicka en kommentar

<< Home