Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

lördag, september 16, 2006

lovecats

Igår skulle jag läsa klassisk hermeneutik men hamnade på konstfest eftersom J hittade en halvliter vin som förvandlats till vinäger som vi skojade ett tag om att vi skulle dricka. Sen råkade jag lyssna på en låt med Stars och blev pepp. Så vi drack vinet.



Resten av kvällen gick jag under namnet "Liten i stan men kaxig som fan". Jag slogs i kön, drack cider och rökte långa vita Yves Saint Laurentcigg. Jag fick höra att jag såg ut som en femtonårig skolflicka och sen drog jag dörrskämtet. Sen drog jag tigerskämtet. Sen drog jag alla skämt jag möjligen kunde komma på. Sen var konstfesten slut och J hade talat om en mystisk och spännande båt som hette Patricia som hon föreslog att vi skulle bege oss till eftersom båten inte stängde porten före fem. Jag var full och hade knästrumpor så jag sa ja. På vägen från Skeppsholmen diskuterade jag konst och sen viftade vi oelegant in en taxi och var plötsligt på båten. Denna mystiska och exotiska båt visade sig vara en köttmarknad med oanad rea och när jag kom in och uppenbarligen såg ut som en femtonåring blev det lite tjockt.
Sen satt jag på barstolen, viftade med kortet och beställde drinkar. Jag minns att jag förklarade extremt länge för bartendern vilka sorts drinkar jag ville ha. Jag minns att jag fick en avancerad. Sen gick det utför. Efter att ha glidit från bardisken till relingen några varv märkte jag att det verkade vara en viktig accessoar att ha en hawaiikrans på sig. Jag visste dock inte hur dessa skulle upphittas så jag rådjursögade lite mot han som jag diskuterade konst med och strax hade han legat sig till en hawaiikrans till mig som jag stolt dansade omkring med. Sen somnade jag tror jag. Fast jag kom hem först. Och nu hänger hawaii på ljusstaken. Jag ska plugga men hittar på ursäkter hela tiden. Typ: "Det är så kallt på golvet så jag kan inte hämta boken". Det gör mig konfunderad och stressad. Men vad fan.

/a

3 Comments:

  • At 9:35 em, Anonymous Anonym said…

    ni verkar ha så roligt på era upptäcksfärder, ta med mig, TA MED MIG!!!!!!!!
    /ewo

     
  • At 11:16 em, Blogger padam padam said…

    lätt! kom till mig nästa lördag då blir det fest! /a

     
  • At 9:00 fm, Anonymous Anonym said…

    Haha bästa ursäkten.

     

Skicka en kommentar

<< Home