Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

fredag, november 03, 2006

DEN GAMLA GODA TIDEN HÅHÅJAJA

Elliott springer i vanlig ordning omkring och tar på allt han ser. Jag tittar på. Jag tänker att han kanske fryser om fingrarna. Jag pratade med ett av mina ex på msn alldeles nyss eftersom jag hade så tråkigt. Han var full. Han funderade på att stanna hemma och skriva istället för att gå tillbaka till festen. Jag blev avundsjuk. Jag har aldrig skrivit så mycket som när vi var tillsammans. Jag skrev poesi då. Sjukt mycket poesi som jag fortfarande tycker är helt underbar. Jag kan inte använda det språket längre. Nu har jag ett annat språk och kan inte skriva poesi längre. Jag har skrivit det en gång de senaste tre månaderna. Det blev bra. Annorlunda än vad jag var van vid men bra. Jag vill också stanna hemma och skriva istället för att gå ut. Nu är jag hemma men inte fan skriver jag. ÅNGEST OCH VEMOD!!! Förr i tiden när jag var full satt jag mest och tänkte i ett hörn. Och jag åkte alltid hem tidigt och skrev hela natten istället. Jag hatar att tänka på hur JÄVLA GRYM jag var förut. Helst skulle jag vilja tänka på hur JÄVLA GRYM jag är nu. Men det är inte så lätt när jag inte ens klarar av att göra pannkaka utan att gråta i mjölet. HEJ HOPP MISSLYCKANDE!!!


(För att göra det hela lite svårare måste ni KLICKA på bilden. Coolt va?) Ung, full och jävligt smart. Snart bestämmer jag mig för att åka hem och skriva istället. Lägg märke till hur HIPPT jag kombinerar randigt och prickigt. Indie i Boden 2002. Detta är historia mina vänner.

I alla fall. Nu ska jag fortsätta läsa Doktor Glas, som inte heller hade det så jävla kul. Imorgon har jag tenta. Sen åker jag till Uppsala om jag inte har feber då kommer jag ligga hemma och gnälla över det. I mitt nästa liv ska jag inte gnälla. Jag ska göra någonting åt det jobbiga istället. Sen åker jag till Boden. Där är det tydligen asmycket snö. Jag är inte förvånad. Inte ett dugg. Det snöar varje år. Det verkar inte stockholmarna fatta. I alla fall inte de som sköter tunnelbanan. De blir lika förvånade gång på gång. Oj, snö? Det borde vi ha tänkt på! Jisses!

/a

1 Comments:

  • At 1:59 fm, Blogger padam padam said…

    du är så jävla grym nu med. För mig är du grymmast, jag tror på dig alltid!

    och HAHA du skrev pannkaka, inte plätt!

     

Skicka en kommentar

<< Home