Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

måndag, mars 06, 2006

grymma skills i kön

Efter fyra dagars vinfylla (Grizz nämnde treliters baginbox) är jag nu tillbaka i skolan med trötta ögon och värkande kropp. Vi hade författarbesök idag, och inte vilket som helst utan Inger Edelfeldt! Hon är min stora idol, lätt bästa författaren i Sverige enligt mig. Jag satt där och bara stirrade på henne när hon berättade om hur hon blir helt manisk av en bokidé och inte kan släppa taget, hennes måleri, hennes filmmanus, hennes dikter. OH MY GOD! Hon är så otroligt ball. Om jag någonsin blir en aning närmare hennes ballhetsgrad kan jag dyrka mig själv 4-EVAH.

Fick förövrigt ett mail av Brillan häromnatten. Jag vinglar runt med Fredde i Stockholm och det är joförsig jävligt trevligt och då skickar det aset: "Jag är full i Paris". Hur roligt kan man ha då?!

Lördagen var ett kaos. Jag och Grizzlan drack oss fulla, rökte genom fönstret och sjöng med i Franz Ferdinands "Do you wanna". Sen drog vi till Ace som jag har lovat mig själv att minsann ALDRIG gå till igen. (Sist var det rövdålig diskomusik och jag hade druckit äckelöl som gjorde mig trött och less). Först då miraklet i kön, jag frös som en hulahuladansös på nordpolen och kön var inte så jävla lång, men tillräckligt lång för att Grizzlan ville dra till vårt plan B ställe: King kong? hah.

Då kommer den här Tjejen och ger mig en gratisbiljett (för två personer) och hon vinkar åt mig att gå förbi kön. Jag tvekar (jag har aldrig gillat att mygla) men provar. Slänger upp biljetten framför den gruffiga vakten (som några redan försökt muta med kaffe för att få komma in utan att ha lyckats) varpå han (inte ens ber om leg) utan släpper in mig med STOR RESPEKT i ögonen. De stoppar Grizzlan för att be henne (HON ÄR TJUGOETT JAG ÄR NITTON OCH ETT HALVT) om leg och jag säger: "HON ÄR MED MIG VA" Vakten säger: Jaha okej, och släpper in henne. Jag är grym.

Vi börjar dansa. Vi dansar mer. Jag ska köpa en öl och en kille som såg ut som Julian Casablancas (höhö) kommer fram och stirrar på mig med jag-är-svår-och-besynnerlig-blicken. Det funkar.

Sen drar vi hem.

Idag måste jag städa Brillans rum eftersom jag har strött skivor, kläder och diverse andra inneboendegrejer överallt. Dessutom som jag i hennes säng inatt. Men det är hemligt.

ruub

1 Comments:

  • At 9:33 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    Varför blir inte jag bjuden när det vankas bag-in-box och korsetter? För jävligt.

    /Goesta

     

Skicka en kommentar

<< Home