Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

måndag, maj 15, 2006

min nya indieröv

Nå, tvinsot har jag väl inte, jag tror det är halsfluss eller nåt. Febrig som ett as. Jag ignorerar detta och är på biblioteket på torget. Om jag inte låtsas om sjukdomen kommer den nog att se sig besegrad och försvinna. Jag fattar inte hur jag har kunnat bli sjuk nu, det är ju sommar. Blev abnormt sjuk igår. Skulle kolla på film med... mitt senaste hångel... en viss... person (måste komma på snärtigt smeknamn, det där lät bara dumt). Jag ville vara smart och sofistikerad. Jag blev sjuk, yrslig och äckelsvettigfebrig. Usch. Dåligt intryck. Fick till mitt stora nöje starka värktabletter, han sa att man inte fick köra bil när man tagit dem, jag tyckte det kändes härligt. Kan ju ändå inte köra bil så det spelar ingen roll.

Idag var min plan att strunta i sjukdom och städa lägenheten. Jag tvättade väggarna. Brillan skämtade på ett hemskt icke-pk sätt om polska städerskor. Stört att så mycket smuts kan fasta på väggar, de är ju liksom platta. Det ihärdiga tvättandet av vägg gjorde mig lite skakis. Tänkte att jag skulle bege mig till apoteket för att köpa ipren. Så, ut ur rosa morgonrock och på med jeans som jag inte använt sedan förra sommaren. De är sådana där jeans som man måste ligga på golvet, dra in magen och använda en tång för att få upp blixtlåset med. Man måste nästan olja in sig innan. Rätt så tighta, med andra ord. Men det gick hur lätt som helst. Jag tänkte att de måste töjt sig i tvätten. Ser mig i spegeln. Vänder mig om. Ger upp ett skrik av fasa. Britta undrar vad det här. "Kolla här" hulkar jag och pekar bakom mig. Hon kollar. Hon ser inget speciellt. Just det! "Haha har du fått en indieröv" säger hon glatt och antyder att jag genast måste springa iväg till weekday och inhandla cheap mondays. JAG HAR FÅTT EN INDIERÖV! ETT INTET! Min bakdel brukade vara min pride and joy. Även om jag framifrån må se ut som om någon har satt mitt huvud på en tioårig pojkes kropp, så fanns det iaf något som vittnade om kvinnlighet. Något som inte var platt och rakt som ett streck. Men nu, nej. Det är ju sorgligt! Vad ska jag göra?

Vad kommer hända nu? Kommer Brillan och Andy tända på mig? Jag känner mig amputerad. Måste börja på nån slags smör-diet. Mina sambos kan få börja tvångsmata mig. Sådär som man gör med gäss som ska bli gåslever. Ner med en slang i halsen och bara pressa ner fett. Jag gör vad som helst, bara jag slipper den här jävla indieröven.

/rövlösa jess

2 Comments:

  • At 6:48 em, Anonymous Anonym said…

    Take some of my ass!
    Me got plenty.

    Hahah men menar du allvar, jag måste kolla in din "indie-röv", jag kan koppla in choklad i dina vener om du vill, just say my name och jag länsar choklad och kex från skafferiet på Sibyllan ;)

    /Gabs

     
  • At 12:41 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    Du får dricka mer öl, ännu mer, och äta ister och späck till frukost. Det borde göra susen.

     

Skicka en kommentar

<< Home