Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

måndag, maj 08, 2006

freudianska felläsningar

Birt sa en gång att jag hade en väldigt snuskig sida och en väldigt elegant, och att de smälte ihop på ett intressant sätt. Det var en väldigt fin komplimang, men nog inte alldeles sann. Det är mer som att jag bara har en snuskig sida och försöker täcka över den genom att vara rosa och använda mycket läppglans. Typ. Ibland chockar jag mig själv. Som igår. "Alltså rövhelvete jag måste faaan i mig måla naglarna arsle också. NÄMEN USCH!". Det där sista kom till i uppriktig förvåning över vad jag just hävt ur mig. Det är ju vidrigt och inte alls särskilt elegant. Måste tvätta munnen med tvål hädanefter. Och hjärnan också. One track mind! Jag läser fel hela tiden.

"Titta" blir alltid något helt annat vid en första anblick. Så också "och han spurtade hela vägen på slutet". Det är därför det är så jobbigt att läsa sportreferat. Inte för att jag gör det så överdrivet ofta men ändå. Den värsta var nog "Damernas värld rankar Sveriges hetaste ungkarlar". Jag trodde först att DV hade börjat med lite redig gonzojournalistik men så kul var det förstås inte.

/pervo-jess