Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

onsdag, maj 17, 2006

och så vill jag hälsa till...

huvud... idag... så... segt. Funderar på att gå in på naturensdroger.nu och köpa nåt sånt där som ska göra hjärnan hypersmart. Skarp liksom. Varje gång jag kommer till skolan med en frejdig lust att sätta tänderna i uppsatsens och producera text tills tangentbordet glöder kopplar hjärnan ur. Det illvilliga fanskapet. Jag vet att jag sa igår att begära mer än bara de mest basala funktionera ur sin kära hjärna vore att förhäva sig, men just nu behöver jag alla funktioner som jag kan krama ur den. OCH DEN BARA VÄGRAR! Likt ett barn i trotsåldern.

Ibland känner jag mig som ett barn, nowadays. Jättebarnslig. Ett dumt flickebarn med lägsta humorn. Säg "penis" och jag bryter ihop av fniss. Moget, på min ära. Var det någon som sa att jag var smart? Well, jag är smickrad men du är förd bakom ljuset. Jag är inte smart, men jag vill att du ska tycka att jag är det. Jag blir glad om du tycker att jag är det.

Åh vilken liten nörd jag är som kommunicerar via bloggen. Jag ska höja nördfaktorn ett snäpp. Hinner inte ringa er, fina vänner, så ofta som jag skulle vilja så därför: Gabi, fika efter jobbet? Idag kanske? När du åker till London kan du inte köpa YSL-cigg och läppglans från nåt snärtigt londonmärke till mig? Pretty please. Az och Milla, how about that öl eller fem? Az, öl är enbart en metafor, dina cider eller apdyra drinkar funkar också. Vi vars plånböcker överever med hjälp av daglig hjärtlungräddning tar dock öl. Tamre, ja vi borde gå ut, lördag kanske, men jag tror du överskattar min förmåga som man-magnet. Du får ragga själv faktiskt, men jag kan dränka några Xider med dig. Eller fulöl? Sambos, vi borde snarast parkera oss i sängsoffan och kolla på Girls of the playboy mansion eller sex inspectors och dra grövre och grövre rövskämt tills jag skrattar ut mitt te genom näsan. Du där, den där andra fängelsefilmen verkar inte så tokig alls. (stalker, moi? Une petite peau)

Jag googlade igår efter en kille som sjunger roliga sånger (roliga sånger är min grej, allt blir roligare om det framförs via sång) men hittade inte då. Idag gjorde jag det! Stephen Lynch heter han. Birtha o Andy gillar ju smashing, lyssna på det här.

Nu: Plugga som ett as! Ett jävligt vitalt as!

/jess

3 Comments:

  • At 3:41 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    Efidrin. Om du ska köpa naturknark. Men det är inte bra för hjärtat. Alls.

     
  • At 3:41 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    Underförstått: Köp inte det. Okej? Lova. Jag vill inte ha dåligt inflytande.

     
  • At 3:53 em, Blogger padam padam said…

    Jag har redan inhandlat kilovis och nu sitter jag här och knaprar glatt.

    Nej men du, så klart jag inte ska. Du vet hur mitt hjärta är, jag skulle aldrig våga. Det kanske skulle explodera.

    Du har inte dåligt inflytande, jag har tillräckligt dåligt inflytande på mig så att det räcker och blir över. Du har bra, tror jag.

    /j

     

Skicka en kommentar

<< Home