Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

fredag, juli 21, 2006

jagjagjaglista

1 Jag är ensam hemma.
2 Jag tycker inte om att vara ensam.
3 Jag har inget att göra och ska skriva en sån här lista trots att jag sa till Andy igår att det var ego. Jag är ego. Blogg är ego.
4 Ikväll har jag vart på Anchor för att se Brittas band spela.
5 Skinnvästarna var kanske inte idealpubliken.
6 Det har tillkommit en ny medlem i Brittas band.
7 Det innebär att jag har haft relationer med två av dessa bandmedlemmar.
8 De är dessutom bästa vänner.
9 Det visste jag ju inte när det begav sig.
10 Jag har fruktansvärt svårt för att vara naturlig med folk man en gång haft någon slags intimare relation med. Det blir typ "hej hur är det med dig nu för tiden? (du har berättat det mest personliga saker för mig, jag vet hur du vill ligga) "Jodå, det är bra med mig, jobbar och så" (du sa att du ville vara mer än vänner, jag svarade inte. Jag tog den fega vägen ut och slutade höra av mig. Du måste tycka att jag är ett as.) "jorosåatt nu måste jag nog leta reda på mina kompisar. Kul att se dig!" (nej, det är jobbigt som fan).
11 Nu är jag ju inne på relationer, det är ett fruktbart ämne, jag fortsätter.
12 Jag har haft ett förhållande som varade i fyra år.
13 Jag trodde verkligen att det skulle vara för evigt.
14 Igår bestämde jag mig för att aldrig mer prata med mitt ex. Han har, utan tvekan, gjort mig ledsnare än någon annan. Han gjorde mig också lyckligare, en gång i tiden.
15 Jag har en ny pojkvän, jag har ännu inte greppat det.
16 Jag tycker om honom mycket och vill lära känna honom bättre.
17 Jag har inte druckit något ikväll.
18 Det hör till ovanligheterna.
19 Idag är jag bakis och deppig.
20 Det hör till vanligheterna.
22 Jag har alltid gått ut sjukt mycket. Det är min största hobby.
23 Är nästan alltid överklädd när jag går ut och trivs mycket bra med det.
24 Jag tycker att jag har väldigt snygg stil.
25 Det dyraste plagg jag köpt är min korsett, den kostade 1500.
26 Köper enbart billiga kläder på HM och second hand. Att få billiga kläder att se heta ut är min area of expertise.
27 Jag blandar in engelska hela tiden när jag pratar och skriver. Det är lite töntigt.
28 Jag svär mycket och kan vara väldigt ful i mun.
29 Har pluggat antik grekiska.
30 Har skrivit en c-uppsats i kommunikationsvetenskap. Jag är lite stolt men tror inte att jag kommer ha någon som helst nytta av den.
31 Har lätt för att plugga. Kommer fortsätta plugga i evigheter bara för att jag kan och är van vid det.
32 Gillar saker som jag är van vid. Hatar nya situationer och miljöer.
33 Jag var fruktansvärt olycklig under hela min tonårstid.
34 Jag har gått hos psykolog.
35 Det gav mig inget.
36 Skulla vilja vara gladare, lättare till sinnet.
37 När jag nollades i gymnasiet hamnade jag till slut på Maria Pol.
38 Där bondade jag med Gabi som fixade mig mitt nuvarande jobb, så något gott förde det med sig. Tack, vodkablandad apelsinjuice.
39 Under mitt något sånär vuxna liv har jag aldrig haft ett one night stand.
40 Jag har många ärr.
41 Men inga tatueringar eller piercingar, men ett tag när jag var yngre var jag väldigt inne på att pierca tungan.
42 Min kompis satt i mitt knä när hon piercade tungan hos nån skum snubbe som hade en piercingstudo i källaren. Hon ryckte till i hela kroppen när nålen trycktes igenom.
42 När hennes piercing hade läkt hånglade vi. Det var intressant.
43 Jag har hånglat med många flickor.
44 Men nu för tiden känner jag mig väldigt hetro.
45 Jag tror inte att sexualiteten är antingen eller, homo eller hetero. Ser det mer som en glidande skala.
46 Jag bor med Britta och Andrea. (och roggie)
47 Jag har två yngre systrar, de är 19 och 16. Jag har två föräldrar också, en mor och en far som är gifta.
48 Jag älskar dem allihopa men har aldrig sagt det.
49 Jag har aldrig sagt "jag älskar dig" till någon först.
50 Personliga grejer och sådant som är jobbigt att prata om håller jag gärna för mig själv och förtrycker så gott det går. Kanske berättar om det ett bra tag senare till vänners förvånan/förskräckelse.
51 Jag har inga killkompisar. Inga nära i alla fall.
52 Förra valet röstade jag på folkpartiet. Nu vet jag inte varför och jag har ingen aning om vad jag ska rösta på i detta val.
53 Jag kallar mig vegetarian men äter fisk. Jag fuskar.
54 Egentligen tycker jag att veganism är det enda rätta.
55 Är för yttrandefrihet till allt, rakt av, även om det innebär att nazister och homofober och antisemiter och anti allt annat får komma till tals. Hellre öppen debatt än censur. Hellre råsexistisk reklam än förbud mot det också, förresten.
56 Tycker att det borde finnas någon slags kravmärkning på porr. Det låter dumt, som om porr var typ... bananer.
57 Har sett mycket av de vidrigheter som döljs där ute på internet. Har aktivt letat upp det.
58 Jag trodde att alla tvättade håret varje dag, att det var normalt. Föst nu har jag fått veta att så inte är fallet. Det är som om alla haft en dold överenskommelse som jag inte varit med på.
59 Har inte sett min egen hårfärg sen jag var 12. Färgar jämt. Tror jag är någon slags ljusbrun.
60 Har haft jättekort hår, bara några cm. Det var när jag var 15, jag gick till frisören och sa att han fick göra precis vad han ville, och det gjorde han.
61 Har även haft mörklila hår, buffaloskor och en enorm dunjacka med nikemärke på ryggen. Efter det så prydde jag mig med nätstrumpbyxor, nitbälten och massor av svart kajal. Sedan blonderade jag mig och använde mycket rosa kashmir.
62 Jag ser yngre ut än vad jag är.
63 Är 160 lång och väger runt 46, kanske därför. Jävla spinkig barnkropp jag har.
64 Skulle vilja vara längre och kurvigare och ha kortare näsa.
65 Jag är enormt fåfäng, går inte ens till ICA utan åtminstone läppstift.
66 Jag är alltid sen och det beror ofta på att jag är just så fåfäng.
67 Tänker ofta i termer av "manligt" och "kvinnligt. Är fast i könsrollstänkande men vill inte vara det.
68 Läser ungefär två böcker i veckan, mest på tunnelbanan.
69 Det här talet får mig att tänka på just det. Jag har one track mind.
70 Lyssnar gärna på gammal jazz och gladsynth. Annars inte så intresserad av musik. Gillar okritiskt det mesta. Försöker dock odla upp ett intresse.
71 Om jag var tvungen att ha ett handikapp skulle jag välja att vara stum.
72 Tappar rösten varje vinter och det är rätt skönt.
73 Är ganska fåordig överlag ändå.
74 Pratar för mig själv och sjunger högt när jag är ensam hemma. Som nu.
75 Min första kyss var när jag var 5 bakom en buske på gården. Jag var fruktansvärt kär och lovade mig själv då att aldrig tänka att barn inte kan bli kära.
76 Min andra kyss var när jag var 14 på Pite dansar och ler. Han kom från Haparanda och hade en fet prilla under läppen. Han bjöd mig på en åktur i flygande mattan, sen kysste han mig ordentligt. Jag sa till min kompis att vi nästan hade haft sex.
77 Jag var väldigt fjortis när jag var fjortis.
78 Är mycket höjdrädd, och rädd för djupa vatten.
79 Också rädd för glasspinnar och äggkartonger. De får mig att skrika rätt ut helt paniskt. Eller nej, men tänk att dra dem mot tänderna, det där torra gnissliga ljudet UÄÄÄÄÄÄ RYSA!
80 Tycker inte att hemmafru verkar vara så dumt.
81 Vill bli beskyddad.
82 Är övertygad om att alla som tycker att Paulo Coelho säger Stora och Viktiga saker om livet har... väldigt fel.
83 När jag var riktigt liten ville jag bli forskare. Sedan ville jag stenhårt bli journalist, ända tills nu. Nu vet jag inte, något med kaffe och te kanske.
84 Åh te, jag älskar te, på riktigt, med passion. Ska gå och göra mig en kopp genmai cha snart.
85 Är väldigt närsynt och ser inte alls skillnad på folk om jag inte har linser.
86 Kan uppfattas som dryg och snobbig.
87 Jag är bara blyg.
88 Har ont i huvudet flera gånger i veckan men det var värre när jag var yngre, då kunde det vara så illa att jag fick ligga med en påse is över ögonen och kräkas ibland.
89 Kräks aldrig på fyllan.
90 Däremot på bakfyllan.
91 Jag var fruktansvärt lillgammal som barn.
92 Jag är aldrig riktigt nöjd med mig själv.
93 Vill gå till Debonair och gillar verkligen den här burleskvågen, eller vad man nu ska kalla det. Vill gå till Hootchy Kootchy club också. Vill dansa swing.
94 Skulle aldrig ha på mig trasiga jeans eller skor med jättespetsig tå. Inte heller mjukisbyxor offentligt.
95 Älskar L-word och fattar inte varför det senareläggs hela tiden. vadå dåliga tittarsiffror, det är ju underbart. Shane är het.
96 Jag är fortfarande ensam hemma och min säng känns väldigt stor och tom.
97 Imorgon är jag ledig och vet inte vad jag ska göra.
98 Jag tror nästan alltid på allt folk säger.
99 Jag är egentligen romantisk som satan, om jag bara slutade vara så hämmad och livrädd.
100 Min favoritårstid är tidig höst, när det är soligt men luften börjar bli lite kylig, när den är hög och klar. Löven är gula och orangeröda, träden ser ut att brinna och himlen är skärande blå. Det är väldigt vemodigt också, man vet att varma lata sommaren är slut och snart börjar vinterhelvetet. Det är liksom bara en liten paus innan det barkar in i mörkret.

/jess

3 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home