Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

fredag, augusti 25, 2006

Småland?

Happ. De senaste dagarna har kajalkatten befunnit sig på resande fot och har nu landat i Småland över helgen. Jag har installerats i ett rum i något slags sektliknande område kallat Sörängens Folkhögskola och idag har jag lunchat bredvid Johanna Thydell. Mittemot mig satt mitt trevlige resesällskap Goesta & hans arm (som härmed är döpt Lenny den arme [haha]) och var förtjust i det tysta över en tartexmacka.

Dagen inleddes med att jag vaknade 04.48 efter två timmars orolig sömn bredvid en välformad gosse som jag störde natten igenom genom att väcka honom och fråga "Är du SÄKER på att frysväckarklockan inte stör dig? Är du SÄKER?" Jag stegade upp från min soffa och vacklade in i duschen.

Jag är fantastiskt bra på att stiga upp tidigt. Jag är disciplinerad som fan och snoozar aldrig. Jag hatar att snooza. Jag är för logisk. Visst, schysst att somna om men det är bättre med ostörd sömn. Jag vet hur man gör när man vaknar. (Jag är jävligt bra på att somna också, men det är en annan historia. Eller vad fan. Under gymnasiet hade jag militär disciplin på att somna när jag kom hem från skolan för att sedan orka spela, plugga, dricka mig full whatever resten av dagen. Jag kunde somna hur fort som helst. Jag tog en powernap på min studentdag. Try me.)

Jag och G tog i alla fall tunnelbanan till tåget och jag upptäckte till min stora förskräckelse att jag inte hade fått in min lön vilket jag hade räknat med eftersom jag kvällen innan festat upp mina sista pix på chips och en hyrd DVD med Spiderman. Stor chock. Obetalda tågbiljetter. Jobbigt. Inte ens råd att köpa cigg. Upptäckte att jag hade glömt tandborsten vilket förvärrade grejen.

Det hela löste sig lyckligtvis så fort jag satte mig på X2000. Stora fordon fascinerar mig omåttligt. Jag är asstolt över att jag hade kört lätt sjusitsig flaklastbil med ett ton glasrutor på i rallytempo tävlandes med en amerikansk jeep (som förövrigt hade en stor röd knapp i mitten som var märkt med "Don't press the button". Gissa om jag var sugen?) som nästan krockade med ett rådjur. I alla fall. Jag blev naturligtvis exalterad och glömde att jag var pank och försökte tvinga G att fråga konduktören hur fort tåget gick om om de kunde pressa det till max eller i alla fall till halvmax. Han vägrade. Trots att jag hade med mig en MATSÄCK som jag bjöd friskt av. Jag och G var trötta men fördrev tiden med att prata om vilka vi var kära i på lekis. Jag berättade om Per som jag var kär i och G berättade om att han hade tvingat den tjocka tjejen att spela Chewbacca när han spelade Han Solo och den snygga tjejen spelade Leia. (Om jag hade varit med hade jag antagligen fått spela Jabba da Hutt) Jävla fascist.

Vi kommer fram. Jag märker att jag har fått in min lön. Genast festar jag till det med en tandborste och en tandkräm som jag fortfarande inte har lyckats öppna. Taxi till skolan. G frågar taxichauffören hur många som bor i Nässjö. Jag frågar vad det finns för uteställen och känner ALLTFÖR väl igen mig i: "Jaa... det finns tre BRA ställen. D bar, Hotellet & O'learys. Eller, det är det som finns".

Introduktion och en jävla massa fikapauser. Träffar nya klassisar. De verkar schyssta fast jag stör mig redan på en tjej som låter som att hon ska börja grina hela tiden. Författarbesök som nästan får Mig att börja gråta. Johanna Thydell. Signerad bok som G får låna ut pengar till mig för att jag ska ha råd med och svingod vegansk mat som jag naturligtvis berömde matsalspersonalen för.

Jävligt trött. Så jävla mycket getingar här, jag vaknade en gång av att en flög omkring en decimeter ovanför mitt huvud och nu har jag lämnat rummet med fönstrena öppna!??! OMG!!! Jaja. Jag är inte rädd för insekter. I alla fall inte indiesekter (randiga kryp alltså).

Jag ringde förövrigt Linda, som gått på introduktionen till grundkursen i teoretisk Filosofi som jag ska gå. Hon berättade att alla verkade vara värsta prettonördarna och läraren hade skrivit upp A B A på tavlan och frågat hur många bokstäver det var. En svarade två. En annan svarade tre. Läraren svarade: "DET BEROR PÅ HUR MAN SER DET!" Värsta flum. Fixar jag det här? Har jag framfötter till det? Jag är skakis. Hellre isolerar jag mig och skriver ihjäl mig. Fast det känns kul också. Filosofin alltså. Hmhm.

Mitt studiesug är rätt fett just nu. Plöjde halva första kurslitteraturboken i idéhistoria i Bodentown. ANTIKENS KOMMUNIKATIONSVÄGAR. Jag tyckte att det var lajbans. Ibland var det teckningar. Då blev jag uppspelt.

Imorgon ska jag börja klockan nio. Får se vad som händer. Jag hoppas verkligen att vi inte ska SKRIVA något för jag har fan ingen lust.

/lou

3 Comments:

  • At 3:50 em, Blogger padam padam said…

    inte superman! Spiderman! big difference!


    /j

     
  • At 4:17 em, Anonymous Anonym said…

    vaddå det står ju spiderman? /lou

     
  • At 5:28 em, Blogger padam padam said…

    ja det var ju pinsamt. För mig. Och min inneboende allestädes närvarande besswerwisser.
    /j

     

Skicka en kommentar

<< Home