Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

fredag, september 08, 2006

ewos lista

Jag försökte skriva Ewonnes lista igår natt men insåg att jag var waaaaaay to drunk för att kunna genomföra det på ett värdigt sätt. Det var mer på stadiet "jag har en grej för killar som är ööhhh... killar". Men nu har jag tänkt på det i ett lite mer (marginellt, bakfull som ett as) nyktert tillstånd och vad har jag en grej för egentligen? Finns det någon gemensam nämnare för de pojkvänner och manliga bekantskaper jag haft? Någon hang-up som jag har? Utseendemässigt, nej, absolut inte. Jag har ingen speciell typ på det sättet. Så vad mer? Alla har de varit snälla och intelligenta, så jag har väl en grej för shyssta och smarta killar men vem fan har inte det? Ingen letar väl efter en elak och puckad snubbe, så det håller ju inte. Den här listan börjar bli ett riktigt gissel, någonting måste jag ju ha en grej för. Ska ge det ett försök till. Here goes:

Jag har en grej för:
1. Killar som är riktigt bra på något kreativt, som målande, musik eller skrivande. Vad gör det mig till, groupie?
2. Killar som jag kan diskutera böcker med och som kan rekommendera mig böcker.
3. Några dagars skäggstubb.
4. Killar som vet mer än mig inom vissa ämnen och kan lära mig saker om det.
5. Hans hand runt nacken när vi går.
6. Nu kommer jag inte på något så jag frågar Andrea. Hon säger att jag har en grej för män som behandlar mig som en dam, och det stämmer nog.

Nu kommer strax Camilla hit med bullar och vin. Det är bara att kliva på igen. Ojoj.

/jess