Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

måndag, september 04, 2006

Ja, det är synd om mig.

Efter tre timmars sex & the city på datorn kryper jag ut genom porten för att plåga mig igenom en cigg. När jag kommer tillbaka lyssnar Jesper på Rammstein i MITT RUM (vardagsrummet). What can I say? Back to stoneage känns det som men det jag menar är väl högstadiet. Nämnde jag förut att jag kan skratta länge i det tysta åt någon som lyssnar på ett riktigt dåligt band? Sen kan vi diskutera resten av kvällen om vad "dåligt" innebär. Jag vet mycket väl vad det innebär. Try me. (Behöver jag nämna Rammstein en gång till?)

Jag ligger mest och skakar. Mitt mående den här dagen har gått straght down från att vara småyr till att nu vara ej-kapabel-till-att-ens-hämta-sin-egen-vattenflaska. Varför är det ingen som erbjuder mig piller?

Fick tre sms från en i gänget på filosofin. Det var överraskande. Jag skojade och sa att jag skulle döda honom om han inte antecknade allt åt mig. Han svarade:

"Självklart har jag antecknat. Tre obskyra smajlisar och något som påminner om en liebacke i solförmörkelse."

Säger inte det allt om våra föreläsningar? Ni skulle bara ana. Är det då förvånande att jag mest funderar på om föreläsaren verkligen är så välutrustad som han verkar? Inte för att jag har kollat. Eller?

Jag glömde, jag gör faktiskt fler saker på föreläsningarna än så. Jag funderar över livets mening också. Men det är väl inte relevant?

Jag avskyr verkligen Carrie i Sex & the city btw. Hon är så jävla påfrestande och elak och ytlig och hemsk. Samantha däremot. What a woman.

Jag längtar efter att dricka mig full coh dansa hela natten på någon popklubb iklädd nån retroklänning á la Jackie Kennedy. Jag längtar efter att vara bright och eager innanför universitetets föga inspirerande väggar. Jag längtar efter att faktiskt förstå någonting av filmerna jag hyr. Jag längtar efter att orka stå upp på ICA.

Fuck. Jag vet ingenting om vårdcentraler, men jag antar att min tid har kommit. Bokar man tid eller väntar man i flera timmar på sin tur? Om det är det senare alternativet kommer jag ligga här tills någon bär mig till akuten. I'm in no condition for waiting. Det har jag aldrig varit. Jag avskyr att vänta. Det är det värsta jag vet.

Nu ska jag fortsätta skaka. So long.

/a