Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

lördag, november 18, 2006

en debaser

Efter att ha gett upp med skrivandet för dagen möter jag Westbang vid stationen och vi diskuterar palt på tunnelbanan. Det finns inte palt i Stockholm. Det är sjukt. En jag känner som bor här trodde att KROPPKAKOR var samma sak som palt! Vad har hänt med allmänbildningen i Sverige? Kroppkakor? I alla fall. Vi blev oförskämt sugna på palt så jag ringer förstås mamma för att fråga hur man gör. Tyvärr sa mamma att man måste ha framförhållning om man vill göra palt. Att det inte är någonting man gör om man är hungrig och vill ha mat direkt. Jag och Westbang ville förstås ha mat direkt, framförhållning är inte och har aldrig varit varken min eller Westbangs grej. Så vi lade ner paltplanerna och åkte till Systemet och letade ekologiskt vin istället. Sjukt mycket folk på Systemet. Kanske skulle det krävas lite framförhållning där också. Jag nämnde detta till Westbang. Hon förklarade att hon mycket ordentligt hade försökt ha framförhållning, och handla redan på tisdagen. Hon förklarade att hon hade köpt så att det skulle räcka både till onsdag, fredag och lördag. Tyvärr var allting slut på torsdagen så den idén gick ju inte så bra. Jag insåg fort det ekonomiska med att stå i fredagsköer. I alla fall. Vi åker till Alvik och lyssnar på Dylan. Sen lagar vi mat, ingen palt men ändå. Sen är vi helt plötsligt fulla och sitter i soffan och pratar om Ryan Adams. Vi gillar Ryan Adams. Sen tar vi tunnelbanan och jag lär W att planka. Hon blir jättenervös. Jag skrattar. Sen dricker vi Guiness på tåget. Det är en kula i. Det tycker jag är konstigt. Jag skramlar med kulan. W tror att den har något med skummet att göra. Skumt, tycker jag. Sen kommer polisen och W blir ännu mer nervös. Jag säger att de är ute efter henne. Hon börjar svettas. Sen gå vi till seveneleven och W köper bananer. Jag köper tugg. W tvingar mig att äta en halv banan. Jag tycker att det känns perverst att gå omkring ett på fredagkväll och äta en banan. W säger att det inte är perverst om man bryter av den först. Jag tycker att det känns ännu mer perverst. W tycker att jag är sjuk i huvudet och sen tar vi ut pengar. Sen står vi i kön till Debaser och jag envisas med att kalla W för "damen" hela tiden. Sen bjuder jag henne på en drink och hon spanare in en kille med hängslen. Det tycker jag är festligt. Sen dansar vi. Sen kommer helt plötsligt en mycket glad Sebastian runt hörnet när jag står och röker. Jag blir glad. Sen träffar jag en halvbekant till mig och hans kompis. Från Roskilde. Vi bodde tältgrannar. Det tyckte jag var lite festligt. Det tyckte hans kompis var ännu mer festligt för han lyfter upp mig och snurrar runt mig i rummet asfort. Jag tyckte att han ska sansa sig lite.
- JAG HAR AAAAAASMÅNGA AAAAAASSCHYSSTA BILDER PÅ DIG FRÅN ROSKILDE BRUUUUUDEN.
Jag började svettas. Mina minnen från Roskilde är typ några backar tuborg, braj och att det var stört varmt. Och några band förstås.
- DU FIXAR HÅRET PÅ ALLA BILDERNA JAG HÖLL KNAPPT PÅ ATT KÄNNA IGEN DIG DU HAR JU HELLUGG NU FÖRUT VAREN SNEEEE SÅ DÄR ÅT SIDAN DU VEEEEEET.
- Jaså, säger jag.
- FÖRLÅT FÖR ATT JAG VAR SÅ DRYYYYYYYYYYG MOT DIG PÅ ROSKILDE OCH KALLADE DIG FÖR LILLA DOCKAN.
- Gjorde du? säger jag.
Jag säger elegant till W att jag vill gå och dansa. W vill också dansa.
- JAG VILL OCKSÅ DANSA FÅR JAG DANSA MED EEEEEEEEEEEEEER?
Jag och W smiter. W tycker att han är snygg. Jag tycker att hon är galen. Jag köper en öl istället. Sen dansar jag och W länge länge och sen stänger stället. Jag pussar på S och sen går jag och W till tunnelbanan. Jag drar trevliga skämt. W skrattar artigt. Jag är väldigt full. W pratar om någon som heter Leo. Sen kommer vi hem. Jag gör té. Sen somnar jag och W under samma täcke. Det tycker vi är trevligt. Sen vaknar jag klockan nio nästa morgon. Sen ser vi film. Sen är nu. Och nu borde jag skriva. So long.