Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

onsdag, november 08, 2006

för lat för att ringa

BÖRJA PLUGGA DITT SLÖA AS!!!!

Det där var till mig, eftersom jag istället för att plugga stalkar bloggar hela tiden och kollar in här i fåfäng förhoppning om en endaste kommentar. (alla som läser måste kommentera NU och lämna namn samt fullständig adress, sen får nu gärna dra ett skämt också. Eller nej, ingen press, skriv något bara. Vad som helst. En bokstav, typ "r", funkar bra)

Andrea, jag har skaffat flickr, här. Lägg in bilder om du vill, samma lösenord som här. Och jag har lämnat tillbaks dina skor, det gick bra. Träffade förresten Djoko igår, och bandet, på Pierrot. Jag kände inte igen honom först utan fånglodde sådär, sedan skämtade jag om att jag försökte ragga på honom. Han sa att han skulle berätta för dig att jag raggar upp honom på caféer, så jag tänkte förekomma honom. Annars händer här inget nytt i din frånvaro. Jag rotar bland Brittas lp-skivor och upptäcker Yma Sumac samt en ukrainsk manskör som sjunger Kalinka med vibrato. I like it. Alldeles nyss ringde SATS i Kista till mig och ville få mig att börja träna där. Tja, varför inte, jag behöver träna, men gud så jobbigt. Tänk om man blev grymt fit av att dricka öl, prova skor och äta burktonfisk, fatta vilka muskler jag skulle ha. Åh, önskedrömmar. Om jag inte börjar träna snart kommer röven hänga nere vid knäna och då är loppet kört. Jag kan pladdra på så här hur länge som helst. La la la. Allt för att slippa plugga. Fast jag har lite tråkigt. Jag saknar TV. Vi borde köpa en TV. Är du på TV? Annars köper jag TV. Behöver TV. Inget är så avslappnande som TV. Eller jooo men sånt kan man ju inte hålla på med hela tiden... alltså knyppling. Har du tänkt på att "att" börjar försvinna framför pronomen plus verb? Man kan säga "klart jag gjorde" och "klart att jag gjorde". Det senare är mer korrekt och jag försöker tänka på det. Fast ibland blir det fånigt. Som "jag ska tänka på att börja att försöka att sluta att röka". Fast jag behöver ju inte oroa mig över det eftersom jag inte tänker sluta röka. Röker dock mycket mindre nu för tiden. Två cigg idag. Fast det är kanske för att du inte är här och får det att rycka i ciggarmen. Den högra alltså. Visst är det här den tråkigaste stream of consiousness du någonsin läst? Det rör sig inget mer spirituellt innanför dessa skallben för tillfället. Nu kommer Britta med te. Hon säger inte vad det är, hon säger att jag får gissa. Hello, hur svårt kan det vara, jag har inte amputerat tungan, det är jasmine. Jävlar klockan är redan nio. Det är verkligen hög tid att sätta igång. Åh så motigt. Varför är det inte sommarlov? Varför är jag inte 16 år och på Grönan? Eller nej, jag vill inte vara 16, det sög. Tänk att jag fyller 22 snart! Kan ni inte ge mig en sån där katt som jag har på dörren, en nakenkatt med stor pung, jag skulle bli så glad. Jag funderar på att skura väggarna och golven. Sortera viktiga papper i viktighetsordning. Nej nu ska jag sluta. Nu. Nu. NU!

/j

7 Comments:

  • At 9:02 em, Anonymous Anonym said…

    mohah nu har jag tittat på era bilder. nu vet jag hur ni ser ut. om jag ser er på görgatan eller dylikt säger jag hej! TJOFJÖLT!

     
  • At 10:52 em, Blogger padam padam said…

    ooh har vi en fanclub, det är ju fantastiskt! Naturligtvis måste du säga hej! Götgatan travar jag ju fram rätt ofta, så chansen finns onekligen.

    /j

     
  • At 11:45 fm, Anonymous Anonym said…

    Bra upprop där. Ingen adress dock. Du skriver på ett sätt som får sådana som mig att skratta mycket och tänka på en tid innan nu. Det är du och min gode Greg som får det - och det är en komplimang för Greg är det absolut närmaste Kramer man kan komma.

     
  • At 5:29 em, Blogger padam padam said…

    Och vilka är sådana som dig? Herregud så nyfiken jag blir på er som är anonyma, den är ren tortyr... Och vem är Greg? Greg låter ju som en strålande person så att jämföras med Greg, och indirekt Kramer, är ju värsta komplimangen!

    /j

     
  • At 9:53 em, Anonymous Anonym said…

    Ah nu fick jag ett namn, som iofs inte ger dig en tydligare bild av vem jag är men det känns i alla fall bättre än en intetsägande Anonymous. Faktum är att din fråga fick mig att börja fundera på hur jag skulle beskriva mig online. Somnade i soffan så jag kom inte så långt. Återkommer kanske.

    Greg är beviset på att alla som var tysta i skolan var de mest intressanta. Och i många fall även lite wacko. Greg och jag har gjort många konstiga saker ihop (inte på det sättet dock), ofta innefattande (o)civiliserat rummel med musik och sprit på söders höjder. Greg har helt egna parametrar för det mesta här i livet och det gör honom väldigt bra. Nu: sova.

     
  • At 11:25 em, Blogger padam padam said…

    mancuso: nä, men det är trevligt att ha ett namn, även om det bara spär på min nyfikenhet än mer. Och hur beskriver man sig egentligen, det ska man ju göra överallt på internet, bloggar och communitys och grejer. Det är skitsvårt, jag har en liten mall men jag tänker inte dra den här för den är så fånig...

    Jag var sjukt tyst i skolan, sa typ två ord offentligt genom hela högstadiet. En till sak som jag och Greg tydligen har gemensamt! Osivilicerat rummel med sprit och musik på söders höjder är något av vår specialitet, kanske själva essensen av den här bloggen. Så då kanske vi rumlar in i varandra någon natt, då måste du säga hej. Nu ska även jag sova, ska upp i ottan imorgon, så tidigt att det är ungefär då jag brukar ramla hem. Godnatt!

    /jess

     
  • At 11:14 em, Anonymous Anonym said…

    Ah, men att du och Greg är av samma kaliber hade jag för länge sedan räknat ut ;) Oddsen för att vi skulle springa ihop är mikroskopiska tror jag - något som en beskrivning av mig själv förmodligen skulle förklara, men med tanke på att jag fortfarande inte fått ordning på det där så får det bli såhär mystiskt. Du springer förmodligen på Greg dock - han håller fortet. Godnatt!

     

Skicka en kommentar

<< Home