Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

måndag, november 20, 2006

hemma & hyper

Efter deadline igår träffade jag W på Akkurat och tog en två tre fyra Staropramen. Söndagsblues och en mycket välklädd Jonas med gitarr i pausen. Jag blir nervös av ställen med så många olika ölsorter och av alla tjocka män som äter blodiga söndagsbiffar. Idolsebastian var där och inte var det kul. Han såg ut som Peter Jöback och hade en trogen skara av beundrarinnor omkring sig. Sen gjorde jag saxofonisten nervös så att han missade på tersstämman. Jag skrattade och pekade. När jag och W ramlade hem tittade vi på porr och blev så exalterade att vi somnade i samma säng. Idag vaknade jag sju minuter i elva av att en kille från Finland ringer mig. Jag svarade naturligtvis inte på ett så okristligt tidigt samtal. Dessutom var jag inte sugen på att prata engelska (min finska är inte så bra). Han lämnade ett mobilsvar. Jag förstår inte ett ord han säger.

Idag har jag varit och fikat i flera timmar. Jag drack som vanligt (eftersom jag är så rastlös) alldeles för mycket kaffe så nu är jag hungrig, hyperaktiv och jävligt glad. Jag älskar att träffa människor som gillar att diskutera hur länge som helst. Vi pratade om allt från semantik till traditionell jazz. Nu är jag hemma. Hungrig och utan pengar. Om du vill bjuda mig på middag och ta en cigg är det bara att ringa. Det kan du väl inte motstå?

/a