Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

torsdag, december 28, 2006

jag också!

Gjorde du något 2006 som du aldrig gjort förut?

Men jag vet inte! Nä, jag tror inte det. Eller vänta. Jag blev äldre! Jag lärde mig mer om hur livet funkar, faktiskt. Började blogga höhö. Drack fernet. Tog det här med psykolog på allvar. Blev mycket mer öppen. Blev bättre kompis med Andrea. Skrev en b och en c-uppsats. Hoppade direkt i vattnet från bryggan. Gjorde slut med min första stora kärlek på riktigt. Skaffade ett nytt förhållande. Blev dumpad, fast det är väl ingenting man gör förstås, i själva begreppet ingår att man håller sig rätt passiv. Gjorde min grand tour i Sveriges studentstäder. Funderade på att flytta från Stockholm.

Höll du några av dina nyårslöften?

Hade inga. Kanske att må bättre, vara gladare. Det har lyckats periodvis.

Kommer du ha några nya för 2007?

Borde vara: sluta röka, sluta vara lättfotad på fyllan, börja träna? Näää, tråkigt! Må bättre får vara det stående löftet.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2006?

Nä men två kusiner blev.

Är det något du saknade år 2006 som du vill ha år 2007?

Mer pengar, men det vill man ju alltid. Annars: inre lugn och förnöjdhet. Och ja, mindre relationstrassel.

Vilket datum från år 2006 kommer du alltid minnas, och varför?

Jag är asdålig på datum ju! Minns inte ens min egen mors födelsedag. Jag kan ge lite generella tidpunkter: i mitten på sommaren när jag fick flickvänsförfrågan. Lundvistelsen i slutet på hösten. Hela februari och mars på grund av galet seriedejtande. Annars om jag vill minnas speciella datum är det ju bara att kolla i arkiven här. Hela den här bloggen är ju 2006 på pränt (ÅH GUD ÅNGEST!).

Vad var din största framgång 2006?

För att vara pretto och lite mystiskt så lärde jag mig att hantera mig själv lite bättre.

Har du varit sjuk eller skadat dig?

Skadat mig, oh yes! Det mesta är fall på fyllan, tragiskt nog. Hela Roggiekollektivet åkte på influensa överjävligt ordentligt också, låg och skakade i frossbrytningar i en vecka och så gick vi ner typ 20 kilo tillsammans och ciggkonsumptionen låg faktiskt på noll under några dagar.

Bästa köpet?

Korsetten, inte för att jag har använt den så mycket iofs. men jag sparade till den länge och att köpa den gjorde mig lite hög. Mina studentstadsresor. Fast de betalade ju pappa haha!

Vad spenderade du mest pengar på?

Hyran. Önskar att det var sofistikerad litteratur som stark tvåa men där hamnar nog cigg & drinkar är jag rädd. (koppar din rakt av love, samma här).

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Mina vänner som verkligen är de finaste flickor på denna jord gör mig ständigt glad! Systrar gjorde mig glad, slöa sommardagar på långholmen likaså, flickvänsgrejen gjorde mig glad, en kväll på väg från videobutiken gjorde mig oväntat euforiskt glad.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2006?

Allt med Koop och Bright Eyes och Billie Holiday.
London town, Ella Fitzgerald.
Hurt so good, Susan Cadogan.
Den där Montreal sången av Final Fantasy.

Var du gladare eller ledsnare 2006 jämfört med tidigare år?

Det vete fan, både och! Mest gladare tror jag. Eller kanske mycket ledsnare? Hur som helst så har det varit ett år med både djupa dalar och höga toppar, emotionellt alltså. Rätt utmattande på så sätt, men tja, man känner ju att man lever.

Rikare eller fattigare?

Same same. Eller jag jobbade mer 2005, så 2006 var rätt fattigt men ändå oändligt ölfullt.

Vad önskar du att du gjort mer?

Skaffat mig vettiga hobbys. Simmat. Skrattat. Levt mer i nuet, megaklyscha jag vet men tänk på det. Eller tänkt inte så förbannat utan bara var, det borde jag ha gjort mer, varit bara. Varit nu och inte för fem minuter sen eller i övermorgon.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Hävt vin, ehe...

Hur tillbringade du julen?

Smygskickandes obscena julsms hemma hos mor och far. Precis samma som förra alltså.

Blev du kär i år?

Yes.

Favoritprogram på teve?

House, sex sense, obskyra dokumentärer och nip tuck. Sista månaderna var vi ju utan tv, men nu har jag fått en ny i julklapp så här ska uppdateras på serier!

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av 2006?

Make love är mer min grej.

Bästa boken du läste i år?

Allt av Margaret Atwood, Middlesex av Eugenides, Martin Bircks ungdom av Söderberg.

Största musikaliska upptäckten?

Typ all musik som alla andra redan har upptäckt ages ago.

Något du önskade dig och fick?

Eh, mobiltelefon i julklapp? Gud så ospännande.

Bästa film?

V for Vendetta, Old boy.

Vad gjorde du på din födelsedag?

Låg som fan. Sedan drack vi champagne och åt tårta. Efter det ordande jag middag för familjen. Lagade kikärtsgryta med curry. (oj, låter lite som om jag låg med min familj, det gjorde jag verligen inte, usch, usch.) På kvällen gick jag nog ut, antagligen, det är ju likt mig. Det var en bra födelsedag. Om en vecka fyller jag år igen, jag placerar att köra samma rutin då.

Finns det någonting som skulle gjort ditt 2006 ännu bättre?

Mindre hjärtesorg.

Vad fick dig att må bra?

Mina vänner och mina ex, fast pre-ex liksom. Eller äh, post-ex också, nu ska jag inte vara sådan. Mig själv fick mig att må bra några gånger, vilket är helt fantastiskt, du anar inte.

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?

Allt det där runt valet. Annars, nåt hbtgrejs eller djurrätt eller nåt annat pk sådär.

En värdefull läxa du lärt dig i år?

Jag är rätt chill ändå. Och att jag klarar mig, att jag är starkare och mer kapabel än vad jag trott. Åh, hela den här listan blir helt new-age-känn-dig-själv-flummig, hatar sånt.

Citera en sångtext som summerar 2006:

neeej jag pallar inte mer!

/j

2 Comments:

  • At 5:55 em, Blogger padam padam said…

    jag är inte den som är den men jo för fan! du har inte ens hööööört allt med koop, bright eyes och billie holiday!!! hur kan du då skriva så där?! :) nej men, jag lovar att inte avslöja för någon att det i själva verket är så att du inte vet vad låtarna heter. ! puss. söto.

    /a

     
  • At 7:19 em, Blogger padam padam said…

    men öööh allt som jag har hört då. Tänk dig att det står "allt som jag har hört under 2006 med koop, bright och billie påminner om 2006" men det blir ju så komplicerat! Och så vet jag inte vad låtarna heter.

    /j

     

Skicka en kommentar

<< Home