Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

tisdag, december 26, 2006

shaken not störd

Juldagen blev kristligt stämningsfull i källaren hemma hos M. Jag har slukat böcker hela julen så jag tänkte att jag borde rycka upp (ner?) mig med lite vin och öl och en cigarett runt kvarteret. M är som han alltid har varit. Speciell, ledsen och med en klarsynthet som till och med Tobbe Trollkarl skulle bli avis för. Vi pratade om festliga saker, såsom döden och när saker försvinner, att komma hem och hur det var förut och att vi aldrig trodde att det skulle bli så här. Han spisade sin farsas gamla skivor och jag spottade och fräste så fort han andades något om Lundell som varken är ol' eller good. Istället blev det Dylan, Velvet underground och Mink Deville.

Natten var störd. Jag kom hem tidigt, inte ens i närheten av att vara lika full som min syrra (som också blev hämtat från Boden city nights) käkade en macka med tartex och tomat och sen läste jag ut två böcker till i rena farten. Jessica som tydligen hade hamnat på nån brackfest ringde kvart i fyra. Hon var tämligen fascinerad över huset som enligt henne hade "hundra rum och en älg i varje". Sen ville hon lägga på för att hon var tvungen att dansa på ena älgen som låg på golvet. Jag tog det med en nypa salt.

/a

p.s. till alla er sötnosar som har messat mig kan jag meddela att jag saknar er, vill träffa er, har saker att prata om (framförallt Maria!) men jag har 0,44 öre på min mobiltelefon och sjuttio i fickan osv. Puss. d.s.

3 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home