Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

torsdag, december 28, 2006

nämen titta här, det är ju början av 2006

Nytt ord: destruktivsurfa. Man kan göra det mesta på ett destruktivt sätt. Destruktivsupa, destruktivfesta, destruktivligga funkar det med. Igår destruktivsurfade jag lite, vilket fick mig att vilja göra resten av det ovan. Men, behold, mitt tragglade med terapi har gjort sitt jobb och jag ringer Az som är hos Milla. "Kom hit på en gång" säger de, jag säger att jag kommer på direkten och tre timmar senare står jag utanför Millas dörr. Vadå, det tar ju i alla fall tjugo minuter att åka dit. Vi dricker portvin som traditionsenligt har givits till mig i julklapp av portvinsmannen, äter After Eights och kollar på Victorias Secret underklädesshow. "Jävla knarkare" skriker Az åt tvn och hytter med vinglaset. Vi pratar om hur det måste vara att vara sådär snygg. Jag inser att jag är desillusionerad för jag tror faktiskt inte att det är någon större skillnad på min och Heidi Klums kropp. Så vadå, hon tränar hundra gånger om dagen och lever på att vara fit, jag dricker öl hundra gånger i veckan och har tagit mig till simhallen två gånger i år, men ändå! Vi är ju sjukt lika, jag är lite kortare kanske men det är allt. Öl byggde denna vackra kropp.

Sedan ska jag och Az bege oss till Debaser, men bestämmer oss först för att trakassera Millas pojkvän som är på Kellys. Vi skyller på att vi är där för den billiga ölen och inte för att limma på hans polare. Dörrvakten kollar in våra outfits och undrar om vi inte är på fel ställe. Men; ett ställe där ölen kostar 19 kr kan aldrig vara fel! En man som har skrämmande likheter med Uncle Fester försöker ihärdigt ragga upp mig. När jag demonstrativt vänder ryggen mot honom knackar han mig på axeln och fortsätter. Man måste beundra målmedvetenheten. Efter att billig öl slukats i rasande takt så blir det Debban, men korta ölstopp på Bacci och Medusa. Az tycker att det vore en strålande idé om jag la mit fulla ölglas i väskan. "Vadå om du går sakta så kommer det inte välta!" Åh, fyllelogiken, gotta love it. Jag avböjer dock och hon kontrar med att smuggla med sig sin cider ut. Sedan dans och öl och pommes med aioli i lilla baren och plötsligt är vi på efterfest med två dudes i Sundbyberg. De verkar besvika över att vi mest ligger och skedar varandra istället för att ligga med dem. När framstötarna börjar bli lite väl indiskreta bestämmer vi oss abrupt för att gå. Den ena kallar oss då surfittor (sant, ingen har någonsin kallat mig något sånt, jag blev chockad. Ack, livet i en skyddad verkstad!), och han med Nick Carter-frisyren är förvånad över att vi verkligen ska gå. Jo, nu går vi, säger jag, sorry, c´est la vie! Han verkar vara missnöjd över hur livet är beskaffat medan han ser de två presumtiva liggen vingla ut genom dörren.

Egentligen är jag sjukt less på fylla och fylleragg och kladdiga snubbar. Men vadå, det är inte som att jag har något bättre för mig och tack vare Az var igår lovely. Ikväll ska jag ligga framför vår nya, enorma monstertv och äta pepparkakor med Nutella på. Det är asgott. Jag tänkte sluta blogga men nu verkar det ju som om jag är igång igen. Patetiskt ju. Mest patetiskt att jag säger det. Ska man sluta så ska man INTE go out with a bang, snarare tyst och diskret genom bakdörren.

/j

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home