Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

onsdag, januari 03, 2007

Det är min födelsedag och jag vill verkligen inte gråta

Jag sover fortfarande lika bra som en tjackad räka med damp, det gör inget, det är ok när man har jullov men när skolan kickar igång igen kan det ju ge uphov till lite ångest. Den kickade igång i morse så i går natt låg jag i flickrummet och läste Bukowski (wow, det där var både hebefilt och intellektuellt på samma gång) och kände sömnlösheten krypa under skinnet. Bokuwskis noveller är verkligen bra, men all den där alkade, solkiga, smutsiga skiten meniningarna bara osar av borgar inte för en god natts sömn. De får en att tänka: helvetes jävlar det är där jag kommer hamna, jag kommer bli en nedgången jävla vinalkis, jag kommer sitta med mina gråa rökrynkor på barer som jag är för gammal för att frekventera och ragga på unga män som äcklas av mig, jag kommer väsa till dem att de är tantgodis, att jag vill äta upp dem men allt jag kommer få är aspackade engångsligg och ingen vill stanna till morgonen. Jag kommer aldrig få någon aldrig bli något det är inte ens någon idé att tro, inte ens någon idé att vara så förmäten. Jag klarar inte det här jag gör det bara inte orkar inte med alla dagar som blir år som leder till inget.

Så du vet, läs Bukowski på eget bevåg liksom. Och det är då man kravlar sig ur sin svettiga lilla rosa knarrande ångestsäng, hasar in till Andrea och hon säger "vill du sova här" och jag säger ja, ja det vill jag och hämtar min kudde, mitt täcke. Som när jag var barn och kröp ner hos mamma. Som alltid får hon mig att skratta och tänka, hon är bra den kvinnan, min dödsvän. Sedan kan jag sova, om än inte många timmar men det är irrelevant. Huvudsaken är ju att det funkar. Vaknar till min födelsedag och jösses, det här varit en strålande födelsedag. Blir väckt av en man som sjunger serenad i mobilen, han sjunger bra men jag är alldeles nyvaket hes. Inte för att jag skulle sjungit med ändå i och för sig. I skolan hälsar de med ett rungande grattis samt ger mig nya Vice och en drös andra gratistidningar i födelsedagspresent. Hey, jag gillar Vice. Och under hela dagen trillar grattissms in, ni är underbara, vet det, allihopa. Det blir ett så utdraget födelsedagsfirande och jag är så jävla glad. Ikväll kommer föräldrar och skogstokiga systrar över, imorgon blir jag bjuden på lunch och sedan blir det utgång med gymnasievänner. På fredag blir jag bjuden på middag, födelsedagar ger sådana härliga snyltarchanser, och på lördag blir det banne mig förfest med söta sambos och alla andra som vill komma. Puss på er, jag tror att det här är ett av de gladaste inlägg som jag skrivit i den här härvan som är hemmahosroggie.blogspot.com. (pessimisten i mig: vänta bara, VÄNTA BARA!!!)

/j

3 Comments:

  • At 8:09 em, Anonymous Anonym said…

    ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år!!

     
  • At 8:47 em, Anonymous Anonym said…

    grattis J! kul att höra att dagen varit till belåtenhet. hade jag haft ditt nummer hade jag messat ett grattis-sms jag med=) kram maria (andreas gamla klassis)

     
  • At 9:36 em, Blogger padam padam said…

    Åh, tack, ni är för söta! men Maria, klart jag vet vem du är! Jo, dagen har vart bra och nu ska jag (eller ok, Andrea) installera min nya flashiga cdspelare som jag fick av föräldrar och sen ska jag bara njuta av att vara äldst och därför mäktigast hemma hos roggie.

    /j

     

Skicka en kommentar

<< Home