Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

torsdag, mars 09, 2006

Eftersom jag är den minst kulturella personen i en här bloggen (jag har inte precis kommit hem från Paris och jag går inte på Journaliiiiiistskolan) så tar jag mig friheten och prata om min vindrickande aningen mer än de övriga. Det mest kulturella med mig är nämligen att jag dricker rödvin ibland (ur baginbox men ändå). Igår var jag så otroligt kulturell att jag dessutom rökte franska cigg samtidigt som jag drack rödvin i fotglas. Lillröven (som jag tydligen ska kalla henne) köpte det (ciggen) åt mig när hon var i Paaaris. De var helt excellenta.

Jag brukar uppmana mina resande vänner att köpa cigg åt mig när de åker utomlands. (När jag var i Grekland i våras så bad jag om grekiska cigaretter i en mataffär varpå de slänger upp ett paket Prince) Finns svenska cigg? Det ska jag fråga min klasskamrat E, han vet allt om sånt (tror jag).

Hur som helst, jag har fått cigaretter från i alla fall Bulgarien, Turkiet (jag har vänner som gillar turistorter och billig öl) & Egypten. De från Egypten smakade röv minns jag (NEJ GRIZZLY JAG HAR INTE SMAKAT RÖV SÅ JAG VET EGENTLIGEN INTE MEN DET ÄR ETT UTTRYCK!!) De andra minns jag inte. De grekiska var jävligt billiga. Men de här franska ciggen som Lillröven gav mig är hittills de bästa.

Igår: Baba Sonic. Grizzlan upptäcker att hon har glömt/tappat sin plånbok när vi står längst fram i kön och snart ska bli insläppta. Vi övertalar henne om att i alla fall prova gå in utan leg (de frågar alltid) innan hon åker hem för att hämta. Naturligtvis känner de igen henne. Dessutom får hon ett ragg (betydligt mer delikat än de på Kolingsborg: syntaren och pizzaface) redan i kön.

Förövrigt, varför har mina inlägg fokuserats så mycket på hur jag ska komma in på klubbar och vad som händer i köer? Jag måste verkligen börja med att variera mig, härmed ska jag bara berätta om när jag åker HEM från klubbar:

När vi åkte hem från Baba hade mången alkoholig dryck passerat min strupe för att landa i magsäcken. Det var kul. Jag skulle gå upp halv nio dagen efteråt (idag) men var ändå vid gott mod. Jag tvingar Grizzlan att tvinga med Biologen (Jag kallar honom Biologen eftersom han pluggade en avart inom det) till oss istället för att hon skulle dra till honom (Biologen bodde runt hörnet) bara för att taxin skulle bli billigare.

Vi kommer hem och jag och Biologen pratar om vegetarianism och veganism och djurförsök och behandling av djur. Det var roligt. Jag blev upplivad eftersom han faktiskt verkade smart och helt ohämmat lade sig i hallen på våra tusentals skor.

Vaknade av ett sms där Tomten skrev att han hade spillt rödvin över sin relativt nya vita soffa. Kul.

Skolan idag, textsamtal. Det gick helt okej. Jag blev inte knäckt.



Jag måste skaffa ett jobb. Tanken fyller mig med obehag, likaså faktumet att jag måste söka till universitetet innan nästa tisdag eller något sånt. BLÄ. Ge mig hellre vin och franska cigaretter.


Ruby

1 Comments:

  • At 2:35 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    Hörru. Vi måste ju söka någon bra skola. Hitta en. Jag orkar inte.

    Förresten är du väl kulturell oavsett rödvin? Du har ju läst en massa.

    /Goesta

     

Skicka en kommentar

<< Home