Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

söndag, mars 12, 2006

franska cigg & kavajer

Fredagen: Jag, Brill & Grizzlan hade hemmakväll i fredags. Vi såg Carrie. Det sjuka med att inte gå ut en fredag visade sig framför allt på lördagen då jag var helt pigg och hade tusen idéer till projektet och krönikor. Galet. Jag dödar verkligen all slags kreativitet (förutom att komma på alla OTROLIGT bra skämt på tunnelbanan efer klubbar) med allt jävla vin.

Lördagen började med att jag gick in på Brills rum och la mig på henne i hennes säng. Hon vaknade och jag frågade om vi inte skulle "göra någonting det är ju SÅ bra väder" som världens kulturkärring. Hon svarade att hon hade somnat 6 och ville sova minst en timme till. Jag provar att ringa Fredde. Han är vaken i alla fall och jag lockar honom med att "ta en strandpromenad på söder". Sånt funkar alltid. "Ta en öl" funkar sällan, däremot "jag kan bjuda på franska cigg" funkar ofta. Han vill helst att jag ska döpa om alla vanliga sysselsättningar till något mer sofistikerat. Jag vill hänga, men säger till Fredde att vi ska ta en strandpromenad.


Det hela slutade i alla fall med att jag Äntligen hittade någorlunda skapliga presenter till Tomten som fyllde år i onsdags, att jag inser att det är roligare att titta på kläder åt Fredde än åt mig själv (eftersom jag inte har några pengar) och en liten runda vid Hornstullsstrand tills Fredde blev panisk av alla sjöfåglar. Han skrek "FÅGELINFLUENSAN" när de vaggade mot honom. Det var roligt. Naturligtvis kunde jag inte ta någon lång promenad eftersom det var så jävla kallt om fötterna. Trots solen. Trots "söder".

En annan förvånande grej är att jag har sökt jobb. Jag gick helt enkelt omkring med Brill i Gamla Stan och lämnade CVs. Det gick bra. Det var faktiskt roligt och det trodde jag aldrig. Bäst var dock när Brill gick in på DUKA och ser en jävligt delikat karl bakom disken. Hon lämnar CV och går ut. En kvart senare har jag övertalat henne att gå tillbaka och fråga om de ska ta en FIKA hahahaha. Jag är jävligt grym på att övertala folk. Jag har skulle kunna övertala min mamma att köpa brajj åt mig om jag verkligen försökte. Kanske inte men nästan. Jag är grym på övertalning. GRYM!

På lördagen efter att jag har diskat och städat så har Fredde, Brill och jag Melodifestivalskväll. Carola must die. Jag Avskyr henne. Hon är Så Jävla Obehaglig. Brillan gjorde fruktsallad och vi dog när Rednex klev upp på scenen. Sen gick dom vidare. Jag skäms över Sverige. Fast värst är förstås Carola.

Appropå det, Djoko fyller år idag och jag ringde för min sista krona och sa grattis till honom. Han berättade att han hade haft en blodig diskussion med sina föräldrar om Carola. De hade tydligen blivit upprörda när han hade sagt att han gärna skulle "dö som Carolas mördare". I love him.

Jag hade inga planer på att gå ut överhuvudtaget i helgen, men naturligtvis så hamnade vi där ändå. (ute alltså). Jag öppnade nämligen min vintetra och satte mig i fönstret med ett paket Wall Street från Estland. (jag fick det av Freddes läskiga indiankompis Mange) Sen gick det utför. Grizzlan var på fest i Bergshamra och messade titt som tätt och frågade var vi skulle och så vidare. Vi bestämde oss för Mango med motiveringen "då kanske jag kan peka ut Julian åt dig Brill". (han som kom fram förra helgen och "såg svår och besynnerlig ut")

Vi drar dit. Vi skojar med vakterna. Brillan betalar in mig eftersom jag är pank. Jag står i kön till garderoben aslänge. Sen vill jag gå på toaletten och naturligtvis möter jag kavajen i toalettkön. (en som jag är helt stört fascinerad av) Jag blir helt konstig och mitt hjärta BÖRJAR BULTA. hahahhahaa. HARLEQUIN HERE I COME!!!!!

Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka överhuvudtaget. Vi dansar och dansar och hookar up med Brillans sporadiska ragg (och fascination) som jag har kallat för Räki så många gånger att jag nästan har glömt hans riktiga namn. (Han är jätteliten och poppig och har världens minsta röv, han ser helt enkelt ut som en randig räka därav smeknamnet).

Jobbigt nog fick jag känslan av att kajavens kompis Solariet stötte på mig. Kavajen hade dock ingen kavaj på sig utan nöjde sig med vit skjorta, HÄNGSLEN, svart väst och slips. God.

Jag, Brill, Räkan och Grizz drar hem när de stänger. Jag är i upplösningstillstånd och vill linda in mig i hängslen, västar och svart robertsmithfrisyr. Jag har varken hängslen eller minsta väst. Därför lägger jag mig i den blåa sandlådan som finns rakt utanför vår port. Pang bom ner med locket. Där ligger jag i ungefär fem sekunder och skriker tills jag kommer på att den säkert är asäcklig med äcklig bajssand. Jag kastar upp locket och kliver upp som liket ur graven. Jag går in tätt följd av brills skratt. Jag lägger mig på min madrass och det blir en orgie av Grizzlys röda nattlinne och bara ben, Brills gapskratt och min jag-vill-åka-tillbaka-ångest.

Jesus.



Ikväll ska jag ge Tomten presenten och vi ska äta vegansk sushi.


Och jag ska klippa sönder min kavaj.