Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

tisdag, mars 28, 2006

min nya kärlek

Min crush för min lärare M tätnar. Jag finner mig själv stirrandes på honom dag efter dag, hans svarta manchesterkavaj, hans maratont-shirts nerstoppade i byxorna och hans sätt att luta sig tillbaka på stolen med handen vid hakan och analysera texter och deras upphovsmän/kvinnor. Hur kan jag inte falla för en man som läste ryska i några år bara för att kunna läsa Majakovskij på orginalspråk?


Majakovskij själv, vilken hjälte

Bröderna Karamazov (som jag inte ens har läst, däremot ol' good Brott & straff) är hans favoritbok och han brukar prata lyriskt om "Stormen & vreden". Han är ball. Hur ska jag klara mig utan honom och hans filosofiska utsvävningar: "från militärtjänstgöring till...vaddå?"

Anyways, min fascination för M måste avta snart, om jag inte ska reagera som den unge Werther och ta livet av mig som följd av min omöjliga kärlek!!!! Den ende som förstår mig är Ino, och hon är inte här!!! GAH! KATHARSIS!!!! HEUREKA!!! OCH ALLA ANDRA LATINSKA ORD JAG KAN!!! VENI VIDI DA VINCI ELLER HUR DET NU VAR!

Mina växter växer läskigt fort; jag tror på taktiken att prata kärleksfullt till dem. Min syrra sa att hon hade sett en vetenskaplig undersökning på discovery om hur de på bästa sätt skulle få frön att gro. De hade fyra olika försöksgrupper med frön. Första gruppen pratade de kärleksfullt till, andra skrek och svor de åt, tredje spelade de klassisk musik för och fjärde underhöll de med hårdrock & dödsmetall. Tydligen hade dödsmetallgruppen grott fortast och mest. Jag vet inte om jag ska ta denna studie på allvar. Borde jag spela hårdrock för mina stackars växter? Jag lyssnar inte ens på hårdrock, det närmaste jag kommer är Nine inch nails. Kanske skulle de då växa bara för att ta sig bort från Trents hårda stämma. Kanske kommer de i så fall att ta över lägenheten? Är det värt risken bara för att jordätarna ska leva? Borde jag bränna plantorna? Borde jag?

Morituri te salutant. Vi som skola dö hälsa dig! Det sa gladiatorerna till kejsaren. När jag söker på "gladiatorer" i Googles bildsök får jag den här bilden?



Jag vet inte vad jag ska tro om den här världen längre.

Jag kanske borde sluta röka. Jag kanske borde börja sticka eller nåt. Stickat is the new shit.

/ando.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home