Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

torsdag, mars 23, 2006

växthuset & jag

Konserten i tisdags var jävligt bra. Hur violin, horn, slagverk, trummor, trumpet, kontrabas, liten synt samt en skrivmaskin i plast som rytminstrument kan skapa en sådan otrolig stämning går över mitt förstånd. Jag älskar att se en spelning och tänka "Hur fan kom de på det där?" Då känner jag att det finns hopp för musiken, det spelar liksom ingen roll att alla ackordgångar redan är spelade. Sigur Rós låt nr 4 på () skivan går i C-dur eller G-dur, om jag inte missminner mig. C-DUR? Ja herregud.

Efteråt köpte jag deras LP som de också signerade. Den ska Djoko få i födelsedagspresent. Frågan är bara hur jag ska skicka den, att skicka en LP med posten känns jävligt riskabelt och jag vill inte riskera att den ska knäckas. Dessutom vet jag en som hade APU på Posten. Hon berättade att de varje morgon brukade ha en tävling som hette "kast med litet paket".

Han som spelade Horn i Bell frågade Brill om vi ville ta en öl med dem efter att det hade spelat. Varpå Brill svarar: "No, I have to go to school tomorrow". Fatta vilken diss. Hennes absoluta favoritband och hon dissar att ta en öl och snacka om Arcade Fire (deras polare) och om deras liv och vad de ska göra, kanske få ett litet nummer att ringa när kvällarna känns trista. Då kunde hon ha sagt "Öh, jag har inte tid att se film ikväll jag ska nämligen ringa till Bell Orchestre". Brill är rolig. Brill gör de mest förunderliga saker. Dessutom gick hon inte ens till skolan dagen efter. I love her.

Igår var jag på anställningsintervju i Gamla Stan. Jag kom dit och var jävligt trevlig och jävligt ambitiös och de gav mig ett matteprov! Butiken är nämligen bland annat filial åt Forex, vilket innebär att de växlar alla möjliga valutor till svenska kronor. Jag fick massor med valutakurser och procentsatser som jag var tvungena tt ta med i beräkningarna eftersom butiken tog en avgift för att växla pengarna. Mannen som ägde stället sa "9 av 10 klarar det inte". Jag klarade det. Jag är stolt. Sen fick jag leka affär med den andra ägaren samt försöka hänga upp en skylt som vägde tio ton. Jag ska komma tillbaka nästa vecka. SWEET! Jag behöver verkligen ett jobb till sommaren. Om jag nu får det kan jag bara hoppas att timlönen är över 55 kronor.

När jag gick därifrån tog jag en välförtjänt cigarett och åkte och köpte frön och såjord. Sen planterade jag. Jag har planterat: Tagetes, Solros, Basilika, Timjan & Mejram. Det ska mina barn heta för att hedra mitt planteringsminne. Jag skulle ha kunnat skriva namnen på latin i Linnés anda men eftersom jag inte är pretto som en ANNAN JÄVEL SOM BLOGGAR så gör jag inte det.

När Brill kom hem och såg mitt växthus blev hon överaskad "Jag trodde liksom att det skulle vara en liten burk eller nåt". Jag har för helvete planerat i tio liter jord. Jag är grym. Imorse vattnade jag plantorna. Det kändes bra.

Dock är jag asrädd att Grizzlan eller någon annan vandal ska hälla vin eller liknande på min skapelse. Eller fimpa i jorden. Då ska jag strypa henne med hennes rosa morgonrocksskärp.

Saknadslista:
Djoko - min one-and-only-4-evah-roligaste-och-och-bästa-killen-i-världen-vi-ska-gifta-oss
Westbang - lockiga underbara i Uppsala(SOM HAR BÖRJAT RÖKA IGEN THANK GOD!!)
Bosse - Roliga Sofy som hackade lös fimpar ur isen under sin balkong för att en granne hade klagat haha.
Mamaa - hjärtahjärtahjärta
Syster- Hon som alltid vet hur man gör
Jess (den andra)- största storasyster som klär ut sig till bloody nurse ibland
Ronja - min hund

Inte saknadslista:

Pappsen - Han kan allt fortsätta på linjen "Jag och Andrea har en liten dispyt nu som minsann inte betyder någonting alls, vi älskar varandra men jag struntar i henne hon kan allt ruttna i Stockholm, tihi."
Martin - Åh herregud
30-grader minus - Stockholm är i alla fall lite varmare trots att ALLA säger att vintern var ovanligt lång i år (jag lovar att det var jag som tog med mig vintern när jag flyttade hit, den älskar mig, framför allt mina fötter och när jag kliver ut ur duschen på morgonen)

Precis före spelningen i tisdags ringde mamma och berättade att Mynta (min hund) hade dött. Jag blev verkligen jätteledsen. Det känns som att alla dör hela tiden. Och så är det ju.

Min systerson M som är 6 år gammal sa i alla fall med ett barns logik: "Först dog Tussan och sen dog Mynta, nu har två svarta dött."
Och sen när hans mamma (min syster) sa till honom att säga åt mormor (min mamma) att de hade matat Miro (den andra hunden) så säger han: "Mormor, vi har matat Miro så du behöver inte mata honom och du behöver inte mata Mynta heller för hon är ju död." Han tar det mycket bättre än mig i alla fall.

Jag kan verkligen inte förstå människor som säger "Det var ju bara en hund". Grizzlans sa att det nog bara är människor som aldrgi har haft ett djur som säger så men jag vet en som hade hund som sa så sen. Jag kan bara inte förstå det.

Eftersom jag inte vill förvandla den här bloggen till en så kallad DeppBlogg så ska jag avrunda här.

Jag avslutar med en till lista.

Jag är i alla fall stolt över:

1. Att jag har planterat och fyllt hela fönstret med plastburkar.
2. Att jag inte tänker på K alls nästan ungefär längre, trots att jag ALLTID bli helt fixerad.
3. Att jag var grym på att bleka Brills hår.
4. Att jag vet vad jag ska skriva om till nästa projektinlämning.
5. Att jag kanske får ett jobb.
6. Att jag snart har klarat en vit vecka (min syrra höll på att dö av chock när jag berättade att jag snittar på 2 ½ liter vin i veckan)

Tjolavipp.

/r.

1 Comments:

  • At 4:12 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    Vit vecka, skitvecka. Lägg av med det där. Gå ut imorgon. Jag kan lära dig hur man gör av med pengar snabbt.

    /Goesta

     

Skicka en kommentar

<< Home