Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

onsdag, mars 29, 2006

mitt kursiva liv

Jag fattar inte hur jag har kunnat glömma känslan av att verkligen fördjupa mig i någonting så att allting annat försvinner. Ibland händer det med skrivandet, men det är väldigt sällan. Det är dock precis vad jag skulle önska hände när jag skriver. Men det kanske blir så sen, mitt liv är ett evigt sen (känns det som). Det är jobbigt.

Igår när jag skulle läsa inför redovisningen som jag hade om Jean Paul Sartre & existentialismen idag så kom jag in i precis den där fördjupade känslan. Det var underbart. Jag hade flyttat Brills laptop till köket (min egen har tagit livet av sig) och satt där och skrev samtidigt som Grizzlan såg på "Girls at the playboy mansion" eller vad det nu heter. Jag drunknade nästan, med risk för att låta pretto. Då får jag väl vara pretto då, ffs. Jag har fortfarande inte tänkt skriva poetiska rader med kursiv text. Eller?

Din röv är som en blomma

Jag behöver saker att diskutera, det är verkligen något som jag uppskattar. Igårnatt pratade jag och Brill jättelänge och det var helt sjukt underbart. Mot slutet blev det dock mest skämt om rövar och hur man kan lära sig att måla grafitti med dem om man gnider dem tillräckligt länge mot en skrovlig betongvägg. Sen dissade vi alla ett tag. Det var kul.

Alla som har bra jobb har k n u l l a t sig till dem

Det känns verkligens om att det är någonting som jag ska göra idag, men det enda jag kan komma på är att Brillans band ska komma hem till Roggie för att se en film om Ian Curtis (om jag inte missminner mig?). Det är alltså inte jag som ska göra något utan Brill. Är inte det typiskt? Men jag kanske ska vara med.

Egentligen känner jag jävligt mycket för att skriva, jag är inne i en bra period. Men jag gör det inte. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vet att jag kan göra det om jag vill eftersom jag igår (astrött, asless) efter flera timmar vid datorn pressade ur mig en måndagstext som faktiskt blev rätt schysst. Jag kan bara jag gör det men varför gör jag det inte?

Igår panikringde jag till Kullen i Haparanda för att fråga henne om pengarna som är kvar sedan projektarbetet i trean på gymnasiet. Jag skulle verkligen behöva de där pengarna, det är säkert 6000 som vi ska dela på tre. Om jag får dem ska jag åka hem över påsken. Det gör verkligen jävelont att behöva säga till mamma att jag inte har råd att komma hem, jag har inte träffat henne på 4 månader och jag saknar henne verkligen. Jag tror att hon saknar mig mer. Därför skulle jag behöva de där pengarna som vi slet ihop för knappt ett år sedan.

Några saker som jag inte gillar:

1. Vänner som överger mig när de skaffar en tjej
2. ?

Nej, det var nog bara det.


Jag måste verkligen bli medlem i Cinemateket så att jag kan gå dit och se gamla svartvita filmer. Jag är svinsugen. Jag är inte pretto.

Svartvita filmer is the shit

Och med det tackar jag för mig.

/a.

2 Comments:

  • At 3:05 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    Men så skriv då! Jag känner precis likadant. Vet inte varför man skiter i det. Jag gillar det ju, varje gång, men bara struntar i det. Vidrigt.

    /Goesta

     
  • At 9:47 em, Anonymous Anonym said…

    Hem över påsken?? Party! Jag och Linto ska kanske göra samma sak! Jag tänker tvinga dig att pagla(verb) med mig

     

Skicka en kommentar

<< Home