Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

måndag, april 03, 2006

Bitter beundran

Här är hon, miraklet.


Plath the babe

"Every woman adores a Fascist,
The boot in the face, the brute
Brute heart of a brute like you."



för att inte tala om

"Bit my pretty red heart in two.
I was ten when they buried you.
At twenty I tried to die
And get back, back, back to you.
I thought even the bones would do."

(from 'Daddy', 1966)

10 Comments:

  • At 2:51 em, Blogger padam padam said…

    jag älskar den första, plath är grym.

    /j

     
  • At 7:18 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    Jag vet inte ens vad "brute" betyder. Jag trodde jag kunde engelska. Fan. Skit. Kuk. Fan. Men jag tror att jag gillar den väldigt mycket.

    Den andra är halvbanal och inte ens på det där snygga sättet.

    /Goesta

     
  • At 9:06 em, Blogger padam padam said…

    brute, typ best, eller odjur. Kanske kommer av brutal? jag vet inte, men jag gillar den.
    /j

     
  • At 9:16 em, Blogger padam padam said…

    fast åh, de båda är tydligen del i samma megalånga dikt

    http://www.angelfire.com/tn/plath/daddy.html

    /j

     
  • At 9:40 em, Anonymous Anonym said…

    NOOOO! Jag hatar Plath-haggan!! Hon är ond!! "ÅÅÅ DE E SÅ SYYYND OM MIIIG"

     
  • At 12:04 fm, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    Jess: Ok, då är jag med. Tog du bort inlägget du skrev? Det är ju som att ge med sig. Trodde jag inte om dig.

    /Goesta

     
  • At 11:30 fm, Blogger padam padam said…

    Ino my love aka dileva, men sylvia tar fortfarande fler poäng än mig. utan diskussion. /a.

     
  • At 3:57 em, Blogger padam padam said…

    G: belive it. Kritik=jessica lägger sig platt som en krossad pudel.
    /j

     
  • At 6:28 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    Kör den krossade pudelvarianten när jag kritiserar att du tog bort den då. Och lägg alltså upp texten igen.

    /Goesta

     
  • At 7:41 em, Blogger padam padam said…

    men det går ju inte, den är för evigt deletad
    /j

     

Skicka en kommentar

<< Home