Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

tisdag, april 04, 2006

Boden in my heart

Jag känner mig helt knäckt. Jag vet inte om det har att göra med hela den här Plathgrejen eller om jag verkligen ska känna mig knäckt. Jag tror att jag ska det. Jag har precis haft textsamtal och jag vill dö. "de barockt staplade adjektiven är inte lika påträngande i den här texten men gör sig ändå påminda". Oh my god.

Det värsta är att jag verkligen inte kan se min egen text utifrån. Jag kan inte förstå att de inte förstår hur "fingrarna skriker" och så vidare. Det är ju så han känner. Riga, Riga 4-EVAH in my heart to the bones liksom. Sen säger de att han är ett psyko men han ÄR inte det, inte mer än du eller jag. Vaknar inte du också upp ibland och tror att du precis har dragit ut dina tarmar genom magen? Kanske inte. Kanske är det bara jag.

Jag har i alla fall bokat tågbiljett till Boden-the-hood för 199 kronor nu. Jag ska åka imorgon 22.12 och kommer fram 13 timmar och 55 minuter senare. För er som inte vet så kommer jag kliva av tåget här:



Idag & imorgon ska jag:

1. Köpa plastkrukor som jag kan plantera om plantorna i.
2. Fixa datorn
3. Läsa mer Plath (jag kommer göra det skräckslaget)
4. Läsa seriealbumen som Brill lånat på Alviks bibliotek
5. Packa väskan
6. Vara i skolan för det är öppet hus och vi ska locka folka att gå skrivarlinjen
7. Lämna igen en film till stadsbiblioteket (jobbigt)
8. Kliva på tåget

Mamma kommer bli rätt överaskad tror jag (om inte syrran har försagt sig) för hon vet inte om att jag ska komma hem, jag ska ta bussen från Tågstationen och knacka på hemma. I love överraskningar. Jag ska alltså i princip göra en Djoko. Han ringd emig och frågade "Kan jag komma över vid kvart över tio eller så?" Och sen tog han planet från Kallax till Arlanda och hälsade på. Det är grymt. Han är grym.

När jag kommer hem ska jag sova, äta gratis (svingod) mat, läsa böcker, SPELA PIANO ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GUD!!!! Det hade jag glömt, pianot! Hur kunde jag? Grymt! En otippad bonus! Sen ska jag se film, hälsa på syrran, Mange, kattungen, Ronja, Kiwi och antagligen dricka mig full tillsammans med de två första och spela "När & fjärran". Nu längtar jag som fan! Lätt att det är värt tågresan! Nästan fjorton timmars woho!

Om jag säker i googles bildsök på "woho" får jag upp den här bilden:



Jag antar att det är så man ser ut om man känner sig "woho" ?

Sen ska jag ta med lill-göran till stockholm! I brist på piano alltså. Lill-göran ser ungefär ut så här:



Jag har döpt honom efter min gitarrlärare som faktiskt hette Göran Persson utan att vara vidare politiskt lagd. Han sa också till mig när jag typ i sjuan eller åttan eller nåt hade lärt mig en version av The house of the rising sun "Nu har du passerat första stolpen i gitarrhistorien, Andrea".

Tyvärr passerade jag bara en eftersom jag slutade ett tag efter det och istället började med piano, vilket var min grej till skillnad från lill-göran. Jag har fortfarande inte döpt mitt piano, men det är nog för att det är så stort att jag int eliksom kan greppa det. Eller nåt. Jag känner att jag tappar tråden lite grann nu, det är nog för att det är så roligt när man söker på ett ord och får upp de mest underliga saker. Som "woho", till exempel.

Jag undrar om någon i mitt gamla gäng kommer att vara i närheten av hooden när jag kommer dit. West with tha bang kommer först på torsdagen, Bosse tha boss är nog i Umeå och tha Hill lär ju hänga i Happis. Tyvärr. Inte ens Jollan aka Syddan Barett kommer vara i stan. Trist. Kanske betyder detta att det kommer att bli en alkoholfri helg? Jag har ju alltid gangster-Eva och Limpan (sopm tydligen skaffat en läskig brud?).

Och naturligtvis, Djoko. Han ska jag hänga med som fan.

Förresten, Goesta. Måste bara säga att cigaretterna i skåpet i klassrummet börjar ta slut. Har du glömt bort dem? DET HAR INTE JAG OCH S!!! HAHHAHAHAHA!!! WATCH IT!

Nu ska jag röka.

Tjolavips.

/ando.

5 Comments:

  • At 11:45 fm, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    1. Just jävlar. Ciggen. Ska röka alla imorgon.
    2. Varför har ni börjat med "comment moderation"? Jättetråkigt ju.
    3. Vilken rekordstor jävla bild du slängde upp.
    4. Det där om adjektiven och fingrar som skriker. Jag fattar i alla fall. Kroppen är en maskin även i verkligheten och Rigas i synnerhet. Särskilt med hans taskiga relation till mat.
    5."barockt staplade adjektiv" What the fuck? Slog du honom?

    /Woho-Goesta

     
  • At 12:21 em, Anonymous Anonym said…

    vart pluggar du?

     
  • At 7:09 em, Anonymous Anonym said…

    Du skrämmer mig. Har bokat bilett till Boden häromdagen (kommer fredag). Jag var på affären och köpte små plastkrukor till mina frön för någon timme sedan. Innan det gick jag till stan (jobbigt) för att lämna igen några böcker och en skiva på biblioteket. Jag har hela dagen gått runt och tänkt på att jag ska spela piano när jag kommer hem (sant). Och nu läser jag ditt senaste blogginlägg, skrivet innan jag hunnit skriva något. Tänker du som är skrivarmänniska och därför förmodligen har koll på immatriallagstiftningen stämma mig för upphovsrättsbrott nu?

     
  • At 11:29 fm, Blogger padam padam said…

    Till G: hur menar du i relation till maten? (i love att prata om en fiktiv karaktär haha)

    Till Chewie-duden: vem är du? jag går på sundbybergs folkhögskola.

    Till Jonas: Ja okej, du stalkar mig. Men det är lugnt, jag är van. Vad har du planterat för frön? Brajj? Jag håller mig till solrosor & sånt.

     
  • At 7:36 em, Anonymous Anonym said…

    Brajj? Ehh...nä...men klänglilja, bolmört, chilipeppar, gurkört, dårört, stormhatt och alruna. Nästan allt är jättegiftigt. För jag är cool.

     

Skicka en kommentar

<< Home