Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

onsdag, augusti 09, 2006

I'M BACK (jag är rygg)

Här är jag igen, fresh as ever.

Idag har jag gjort vuxensaker. Ringt samtal som jag har skjutit upp. Kollat upp grejer. Planerat. Tänkt på min Framtid.

Egentligen har jag inte så mycket att säga. Vi har kopplat in frysen. Det är ju kul. Jag har alltid tänkt på frysens inkopplande som en lycklig stund. Glass. Pommes frites. Mer glass. Och så. Tyvärr visade frysen sig vara en vitvara from hell då den förgyller får tillvaro at Roggie's med okvädningsljud som låter ungefär så här BEE BEE BEE BEE BEE. Tänk er väckarklocka. Tänk er en i samma storlek som en frys. Och sen kan ni ju gissa vem som sover i samma rum som Den Vita Förbannelsen. Naturligtvis. Jag, så klart.

Sensommaren är alltid komplex för min del. Det är alltid en hel kluns med folk som vill prata om sin Känslor med mig. Minnas. Bli Sentimentala. Och javisst. I love good old times. Men ibland blir det jobbigt. Till exempel messade Martin mig i lördagsnatt vid halvfyrasnåret när jag naturligtvis sov eftersom jag naturligtvis skulle jobba dagen efter men naturligtvis vaknade jag av smset ändå. Jag gör alltid det trots att det inte är någon smssignal. Det ni. Han skrev i alla fall något i stil med: "kan inte sluta tänka på dig jag blir galen blablabla". Jag blev ställd och som alltid när jag blir ställd så börjar jag skratta högt så här HÄHÄHÄ. Sen ringer han och jag fattar ingenting.

Tilläggas bör att jag och M var tillsammans för en herrans massa år sedan när jag var sexton år och alldeles vild. Jag var fruktansvärt förälskad på det där sättet som man vågade vara när man inte hade hunnit bli dumpad tillräckligt många gånger för att fatta att det kan vara farligt att bli kär and so on and so forth. Hur som helst. Vi var tillsammans i sju månader och sen när det tog slut slutade jag äta var nästan helt död i flera månader. Långt outro dessutom. Poesi, hemliga meddelanden, skivor, brev, haket.com. Vi hånglade och flyttade nästan ihop förra sommaren men det gick fel. Har inte snackat med honom sen i julas. Och så ringer han. Jag vet inte om ni får situationen. I en timme efter att vi hade lagt på kände jag mig beredd på vad som helst. Kasta allt jag äger i havet. Sen gick det över. Jävligt skönt.

Jag och min arbetskamrat E "tog en öl" i söndags. Eftersom jag inte kan "ta en öl" utan att "ta en till" så drack vi oss fulla och snackade skit om vår chef och berättade våra livs historier för varandra. Sen ville en man ligga med oss för 10 000 kronor. Jag blev så chockad att jag började skratta och E blev rädd.

E: Vilket jävla äckel!
A (full): OROA DIG INTE BABY! JAG KAN KICKA NER HONOM NÄRSOMHELST JAG HAR GÅTT I ASHIHARA KARATE SERRU! JAG VAR KLUBBENS FASA!

Jag har sju jobbdagar kvar. Sen är jag friiii..

Appropå att bryta armar och ben så kan jag ta och berätta att jag faktiskt har bryta en och annan tå ett par tre gånger. Tyvärr är det inte lika mäktigt som att bryta en arm eller vad det nu var Goesta gjorde (underarmsbenet omlott med vaddå?). Och inte får jag skriva på gipset heller. Nästa gång jag bryter en tå ska då inte G få skriva på mitt gips. MOHAH.

Igår var jag, Brill och Radar på Tangoföreställning i Vitabergsparken. Det var inte så dramatiskt som jag hade önskat. Jag och Brillan har dansat en tango en gång på en konsert. Jag hade på mig en svart kritstreckrandig kostym och hatt och hon en röd kjol. Jag sjöng en spansk frihetssång till tangon och hon spelade klarinett. Det var underbart. Men hur som helst. Jag ville genast ligga med en av dansarna. Hon var jävligt het och smidig. Men eftersom jag hade en så tajt kjol på mig hade jag inte en chans. Jag skulle aldrig ha hunnit ikapp henne.

Såg förövrigt min gamla flamma Kavajen rusa omkring där i Vitan. Han såg ut som att han letade efter sin förlorade son, men han är väl inte förälder vad jag vet. Kanske hade han tappat sin cykel.

Sen blev jag förstås full på en halv flaska bubbel och jag och Radar sjöng en instrumental tangoduett när vi tågade därifrån och jag gillar verkligen att hänga med honom. Sen hyrde vi Mean Girls (!)och jag åt vegetarisk sushi och björnbärsmarmelad. Fast inte samtidigt.

Öh, jag hade visst en del att säga ändå.

/lou med sko