Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

lördag, augusti 12, 2006

veckans roggie?

Men vad hände med veckans roggie? Kära medbloggare pushade ju för det som fan, men nu tycks hon ha glömt. Jag tycker stenhårt att den som vet varifrån citatet under rubriken ovan kommer ifrån ska få den! Och det får inte vara någon som vet det för att jag har sagt det till dem, det är fusk och leder till omedelbar diskvalificering.

Fast Andy har börjat med en ny grej i stället. Hon har skrivit upp svåra ord i ett block. Tydligen tycker hon att vi behöver bilda oss eftersom vi bara "pratar om bajs och röv hela tiden". Nu kan vi prata om exkrementer och gluteus maximus istället, och det känns ju bra. Gårdagens ord var eufoni. Jag sa att mina sambos röster var som en välljudande eufoni. Andy sa att man inte fick använda orden på ett sånt uppenbart ansträngt sätt. Sen sa hon också att man inte fick vara besserwisser och säga "men åååh vad lätt, det där kan jag ju, det är ju asenkelt". Hon spände ögonen i mig när hon sa det. Jag försökte försvara mig med att Birtha lika gärna kunde säga sånt, varför kollar du sådär på mig?! De höll inte med, och det gjorde väl inte jag heller. Jag kan vara en redig besserwisser. Jag spelar TP på liv och död.

Nu ska jag fraternisera med diverse dalahästar och pippidockor på Andys jobb. Hon kallar, jag kommer. Jag är hennes bitch.

/j

4 Comments:

  • At 1:32 fm, Blogger A & K said…

    jag vet inte direkt varför men plötsligt ser jag den där scenen i little britain där den där gubben skriker efter "margharete" (?). alltså du är margharete och lou är gubben. äsch.

    /a.

     
  • At 2:04 em, Blogger padam padam said…

    ja, men det är väldigt så. Förutom att när jag är på hennes jobb så tvingar jag henne att ge mig cigg, mat och köpa lattes. Jag må vara hennes bitch, men hon är min sugardaddy 4-ever.
    /j

     
  • At 9:07 fm, Anonymous Anonym said…

    Er underrubrik kommer från Lady Chatterlay´s älskare. Eller hur?

     
  • At 3:52 em, Blogger padam padam said…

    JAAAA! Helt rätt! Veckans Roggie är din, dolores. Jag ska bara klura ut hur veckans roggie ska presenteras sen är den all yours. Du får äran så länge!

    /jess

     

Skicka en kommentar

<< Home