Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

torsdag, september 28, 2006

None of these shoes were made for walkning.

Om man tycker att det är smått intressant med mode så har man naturligtvis redan fattat det här med att vi går en ny silhuett (jaa Bolivar, jag var tvungen att skriva det, silhuettfanskapet går inte att undvika i den text som komma skall) till mötes. Lite mer volym, större upptill, smalare nertill, yada yada... Det är ju trevligt att veta när man ska införskaffa höstgraderoben, men det verkligt intressanta med silhuettväxlningen är SKORNA! Skorna, mina vänner, höstens skor, där har ni något att sätta tänderna i. Bokstavligt talat så känner jag för att göra det, tugga lite på dem. Slicka på dem. Åh, jag älskar höga klackar och höstens sådana är magnifika. Skorna nu har höga klackar, skinande lack, mjuka sammetsstrukturer... allvarligt; jag dånar. Kolla in skorna i HMs annonser som går nu. De är ju inte ens fashion, de är fetish rakt av. Som hämtade ur Sko Unos mörkaste vrår. Svarta och röda av blank lack. Klackar som är rent freudianskt kastrationsskräck-höga. En liten platåsula som lyfter bärarinnan till oanade höjder. Jag och Sveriges skofetishister tittar lystet och njuter.

Så mitt förhållande till skor kanske är lite over the top. Det är ok, jag är tjej och kan alltså bära de skor jag införskaffar. Är övertygad om att om jag hade blivit man så vore jag en skofetishist av rang. Nu kan jag springa runt i skoaffärer och hyperventilera över klackarna utan att expediterna höjer på ögonbrynen alltför markant. Jag har varit totalt skofixerad sen jag var liten. Mina räkneböcker från mellanstadiet har marginalerna fullklottrade med olika högklackade varianter. Jag tvingade mamma att köpa mitt första par när jag var runt tio. De var klossiga platåer med militärmönstrade straps runt foten. Jag bar dem till kort svart kjol och mamma hävde förfärat ur sig att jag såg ut som en barnprostituerad. Jag tycket att jag var jäkligt snygg. Men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är med höga klackar som gör mig alldeles lycklig. De gör något med fotens form, man kommer upp en decimeter, gången blir kontrollerad och det hörs när man kommer. Det där klickade ljudet när man går över en tunnelbaneperrong ger mig rysningar.
Dessutom så är jag rätt kort så höga klackar är nästan ett måste om jag ska komma i nivå med resten av mänskligheten. Idag fick jag en oväntat hög semsterersättning och jag vet defenitivt vad den ska spenderas på!


My preciousss...


/jess

3 Comments:

  • At 2:45 em, Anonymous Anonym said…

    Jaja du är väl ursäktad då. Jag kan ju lättad konstatera att du inte äger några stövletter i alla fall.

     
  • At 5:10 em, Blogger padam padam said…

    Joho de står och lurar längst bak. Gamla ungdomssynder, du får förlåta mig.
    /j

     
  • At 3:07 em, Anonymous Anonym said…

    åh... stööön... flåås.... skooor!!!

     

Skicka en kommentar

<< Home