Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

måndag, oktober 23, 2006

Bok

Snodde friskt av j och förkortade den också eftersom jag är så rastlös.

En bok som förändrat mitt liv
Hästarnas Dal. Jag var typ åtta när jag läste den. Min mamma tyckte att det var roligt att jag läste en bok om hästar. Jag var livrädd för att hon skulle vilja låna den. Hon är typ den enda i hela världen som inte vet att Jean M Auel är typ sjukt pervers och snuskig. Men jag trodde verkligen att den handlade om hästar. Och det gjorde den förvisso. Lite.

En bok jag läser mer än en gång
Hello Love av Charlotta Cederlöf. Jag vill alltid flytta till London och färga håret blått. Men jag gör det inte. Varför? Dumt.

En bok som jag skulle vilja ha med till en öde ö
I värsta fall som är någon slags absurt rolig överlevnadshandbok. Där står det allt från hur man brottar ner en krokodil till hur man flyger ett flygplan. Love it.

En bok som fick mig att skratta
Slakthus 5 av Kurt Vonnegut. Boktips av en vän och Khemiristalker. Så kan det gå.

En bok som fick mig att gråta
I taket lyser stjärnorna av Johanna Thydell. Det är alltid jobbigt med mammor som dör. Eller bara blir sjuka och nästan gör det.

En bok jag just nu läser
Tankens pilgrimer av Ronny Ambjörnsson eftersom jag har tenta snart, På drift av good old Kerouac för att minnas hur det kändes när jag var sexton och Nattens lekar av Stig Dagerman.

Nä. Godnatt.

/a

3 Comments:

  • At 10:23 fm, Blogger J said…

    Hästarnas dal ja! Hur hade man annars vetat något mer ingående om sex?

     
  • At 11:28 fm, Blogger padam padam said…

    jag fick bara den kunskapen i aningen unga år. men är man en bokmal så är man. /a

     
  • At 5:57 em, Anonymous Anonym said…

    Hästarnas Dal, fy helvete vad pinsam bok. ..

    Nattens lekar roxar dock, till skillnad från rätt mycket annat av herr D.

     

Skicka en kommentar

<< Home