Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

söndag, oktober 08, 2006

sen gillar jag inte grejen med "VAD HARU PÅREJ BRUDEN?!" eftersom det finns trevligare saker i livet än utseende till exempel F#moll

Idag har jag drömt konstiga drömmar om framtiden och varit på en liten dänga hos stekingen Jon. Där passade jag på att spilla ut en öl, prata med Brillan och leka kännare av ekologiskt öl. Sen åkte jag hem med min fru och åt rostbröd.

Jag är trött på alla brudar som ger mig TROINTEATTDUÄRNÅTBRUDEN-blicken och demonstrativt blåser rök i ansiktet på mig. Jag är trött på att folk försöker tävla om saker jag inte bryr mig om. Jag ville ju bara sitta i ett hörn och prata om livet. Det har varit så hela mitt liv. Alltid nån jävla tjej som ska bevisa något och förut alltid jag som blev ledsen och trodde att jag hade gjort något fel. NO MORE I say. Jag är faktiskt otroligt trevlig när allt kommer omkring. Try me.

Fast vissa grejer tycker jag är jobbiga. Fast det är mest jag och min oförmåga och min avsaknad av disciplin. Fast nu pratar vi inte om det.

Alltid på tillställningar när det är folk som man Bör trevligprata med om man är TREVLIG och inte har SOCIALA PROBLEM och fråga "JAHA VAD GÖR DU DÅ?" och då inte i syftet att få svaret "står och chillar" utan mer "AAA JAG SKRIVER KRÖNIKA FÖR SONIC VETTU OCH JAG TJÄNAR JÄVLIGT STORA CASH SNART DRAR TILL LONDON UNDER MODEVECKAN JAG SKA GÖRA NÅT REPOTAGE MED EN DESIIIIGNER SOM ÄR JÄVLIGT HET JUST NU VA". Jag gillar det inte. Jag gillar inte grejen med att alla måste bevisa sig hela tiden. Då åker jag hellre hem och käkar rostbröd. Och folk får tävla bäst de vill. Fast inte med mig.

/ruby

2 Comments:

  • At 7:59 em, Blogger J said…

    Du har rätt, alla borde lära sig att släppa på imagen lite då och då och våga visa även sina lite sämre sidor. Hur mycket du tjänar speglar ju knappast hur bra vän du är eller vad du bidrar med till mänskligheten? Det är en av de tråkiga bitarna med att vara vuxen: gå på vuxna kalas och jämföra lön, framgång och statusprylar. Nej, fram för att halsa öl genom rör som är kopplade till en tratt, blanda Dextrosol i Romflaskan och snacka drömmar, känslor och annat "vuxet oviktigt" halva nätterna!

     
  • At 6:36 em, Blogger padam padam said…

    vaddå vad händer om man blandar dextrosol i romflaskan? låter som något för mig. /a

     

Skicka en kommentar

<< Home