Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

torsdag, oktober 05, 2006

gå i barndom

Att läsa sånt man skrivit på fyllan är som att läsa gamla dagböcker. Lite pinsamt, man ryser över hur förnumstig och dumt lillgammal man var. Antar att öl = instant barndom.

Ont i hvudet. Disk överallt. Tvättid. Korta meningar. Allt annat för jobbigt. Jazz i media playern. Jag vill gå på naturhistoriska muséet. Cosmonova. Se den där kalven med två huvuden och blåvalsskelett. Jag gillade verkligen naturhistoriska när jag var barn. Återkommet till det här med barndom hela tiden. Jag gillade dinosaurier som fan. Brukade hacka med stenar i marken i hopp om att gräva upp ett dinosaurieskelett. En gång lurade grannpojken, han som var min stora kärlek då, mig att han hade hackat fram en femtioöring ur asfalten på gården. Efter det blev jag helt manisk i mitt hackande, man kunde ju bli rik. Tyvärr funkar det ju inte så fast det tog ett tag innan jag insåg det. Då var jag 18. Var är Brill och Andy? Fortfarande ensam hemma. Ipren, var? Måste leta.

Är det någon som läser det här? Jag vet inte. Jag har inte lösenordet till vår statcounter. Andy sa det nån gång men har glömt det. Kan du inte skriva hej om du läser? Eller typ komma hit. Jag bjuder in alla, bara kom. Har så tråkigt är så bakis är så synd om mig.

/j

7 Comments:

  • At 1:29 em, Anonymous Anonym said…

    eh hej.

    jorå, jag läser er varje dag, men är dålig på att kommentera.

    (och ditt fylleinlägg igår var sött.)

     
  • At 1:32 em, Anonymous Anonym said…

    Jag sitter faktiskt i Thailand och laser er nu. Skumt va? /j

     
  • At 2:14 em, Blogger J said…

    Vi pratade om naturhistoriska häromdagen. Min sambo misstänker att de har ett helt rum i källaren med en massa freakiga saker i stil med siameskiska kor som de inte ställer ut. Bara specialinbjudna får komma in... Undrar hur man får en inbjudan?

     
  • At 2:45 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    Jag läser hela tiden men det vet du ju förstås. Verkar som om du hade kul igår i alla fall.

     
  • At 4:29 em, Blogger padam padam said…

    Woho! Vad trevligt att ni läser! jag blir så himla nyfiken på vilka det är som läser, jag skulle helst vilja att alla presenterade sig med namn, sysselsättning och bostadsort... Och vem är du som är i thailand? Varför är du i thailand? Först trodde jag att du var min syster, hennes namn börjar också på J och hon ska åka till Thailand, fast ja, hon har ju inte åkt än, jag tänkte att hon kanske åkte tidigare... ehm, jag svamlar, du är ju inte min syster så det spelar ju ingen roll.

    j: det lär dom ju ha! Jag skulle älska att se det. Man kanske får en inbjudan om man hänger där jämt, blir VIP på naturhistoriska liksom.

    onetwotwee: nämen, varje dag till och med! Då måste jag ju börja uppdatera mer. Och skriva intressantare grejer hehe. Har du någon blogg?

    Goesta: yes baby! du vet, det snurrar ju fortfarande. Fast det sa jag ju nyss till dig. Jag ska kurera min bakfylla och sen kommer jag över och fetbesegrar dig i valfritt fightingspel. Jag ska köra damp-tornado-tekniken så you´re going down!

    /jess

     
  • At 9:14 fm, Anonymous Anonym said…

    Jag ar bara en simpel grabb, glider runt i thailand ett par manader for att hitta den superhemliga skatten som jag fatt tips om. Jag vill bli rik forstar du. Jag gillar det har bloggen, lite som god glass. /j

     
  • At 3:18 em, Blogger padam padam said…

    wow, jag blir verkligen alldeles till mig, tycker det är himla kul ni uppskattar en blogg som mest handlar om... tja, att vi dricker mycket vin och bor ihop.

    /jess

     

Skicka en kommentar

<< Home