Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

lördag, december 16, 2006

BHA knäcker dig, särskilt ikväll

Idag är jag... daramdamdam: INTE BAKIS!!! Nej, jag gick inte ut igår, jag åkte till min syster och satt där framför hennes (med mina mått mätt) stora tv medan hon och hennes kompis städade lägenheten eftersom de ska ha megafest ikväll. Storasyster som jag är borde jag ju ha hjälpt till, men jag blir så fruktansvärt barnslig i närheten av min familj. Min lillasyster som jag var hemma hos är mycket mognare än mig. Hon jobbar ihop pengar så att hon kan dra till Thailand, hon reder sig själv och blir aldrig destruktivfull eller ringer mamma och pappa mitt i natten och bölar. Jag har gjort allt det där, and then some. Jag har typ aldrig sett henne gråta. Kan bara minnas en gång, då vi gick på fritids tillsammans och en bokhylla välte över henne. Jag var där på en sekund, lyfte upp bokhyllan med mina spinkiga 9-års armar och skrek hysteriskt. Min syster grät då, men jag grät mest.

Men jag trivs inte riktigt med den där rollen. Trivs inte med att när hela familjen är samlad så är det mig mamma ser ömt och oroligt på och frågar "hur MÅR du? Är allt BRA? Är du LEDSEN för något?". Visst, hon har ju sina orsaker, mina två lillasystrar har kanske varit lite... eh, stabilare under vår uppväxt men det stör mig ändå så mycket, och nu mer än förr.

Men nu skulle det här ju inte bli värsta familjeranten, jag älskar min familj och skulle gå genom eld och vatten för mina systrar. Och ikväll ska mellansyster har fest, det blir bra, det blir kul, de har köpt absurt mycket sprit och mat och alla kommer vara där. Ring mig om du också vill vara det.

/j