Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

fredag, december 15, 2006

Nattliga rörelser

Idag ska jag göra något farligt. Jag ska kombinera en flaska bubbel med en karaokekväl hos några som jag nästan inte känner. Jag vet att det är dålig planering. Jag vet att det kommer gå illa. Jag vet hur det kommer att sluta. Det kommer sluta med en tom vinflaska och mig på golvet i full gång med min enmansshow till Eye of the tiger. Jag ser det framför mig. Jag ryser.

Igår kom Jesper hem vid tre och kastade sig ner i min säng (soffan). Hon lyckades med mästerstycket att inte bli insläppt på varken East eller Debaser igår eftersom hon hade njutit för mycket av livets vätskor. (Sprit reds. anm.) Där låg hon och vred sig som en mask och mådde illa.

- FÅR JAG SOOOOOOOOOOOVA HÄÄÄR?
- SJälvklart
- I LOVE YOU
- Ditt fyllo

Sen somnade hon efter en sekund och jag låg vaken och skrev en sonett. Det blev dessvärre omöjligt när charmtrollet bredvid mig började snarka som en orkan så då förflyttade jag mig själv och min halvfärdiga sonett till hennes rum istället. Efter någon timme somnade jag och efter ytterligare någon timme damp Jesper ner bredvid mig.

- Jag vill sova i min egen säng! förkunnade hon stolt.

Ganska snart efter det flyttade jag tillbaka till vardagsrummet. Jesper sov till tre. Min sonett är klar. Nu har jag bara sju julklappsrim kvar. Alla ska vara i sonettform. Har man inte pengar har man i alla fall ett skarpt och välrimmat intellekt. Så kan det gå.

/a