Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

torsdag, december 07, 2006

homesick

Efter tolv timmars sömn släpar jag mig ner till Pressbyrån för att köpa mina livselixir i må-bra-helvetet: cigg, mentos och refillkort till mobilen. Det värsta med att vara sjuk är att jag blir så rastlös och hinner tänka på allt som jag inte gör som jag vanligtvis förtränger genom att göra andra saker. Igår läste jag faktiskt tre sidor i en av mina hundratals kursböcker och skrev en helt okej knapp A4 till projektet. Jag hann också äta spagetti med ketchup, en avocado och ett helt singoallapaket. Jag lämnade en kaka för att Jessica inte ska kunna få ett ja på sin kommande fråga "är kakorna REDAN slut?". Ha!
Jag såg också fina Perfume, som naturligtvis inte är lika bra som boken men ändå, och Underbara (!) Garden State samt en kvarts DVDbox med Sex & the city och de två sista avsnitten ur Brideshead revisited. Jag skrev ett långt brev som jag hade tänkt skicka men med tanke på hur det slutade så kommer nog ingen någonsin att få läsa det om inte mina tiotals kollegeblock blir den nya Anne Franks dagbok. Läste i DN idag att man söker efter en författare som är fattig, okänd och lysande och jag väntar på att de ska ringa. Jag är ju i alla fall två av de där sakerna och hey! det borde väl räcka?

/a