Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

måndag, december 04, 2006

There´s something about mustasch

Vi sitter i Lantis, universitetes matsal den där stora med högstadievibbar fast med enorm salladsbuffe, men i alla fall, jag sitter där med några klasskompisar och jag noterar att två av dem (de manliga alltså) har skaffat sig varsin redig mustasch. Glatt påpekar jag att det där var ju himla stiligt, de förklarar att det är för den här movembergrejen och när november är över så ryker muschen. Jag blir bestört och protesterar, i min mening så är en man med mustasch en härlig man. De närvarande flickorna håller inte med och en diskussion om manlig kroppsbehåring utvecklar sig. Och låt mig förklara min ståndpunkt: jag är helt för det. Jag blir lite ledsen i ögat när jag ser en man med välrakat bröst. Gör det inte, bara nej, let it grow! Det är säkert bara min faiblesse för allt som är klichéartat manligt som kickar in. Manliga attribut, jag är en sucker för dem. Späda pop-pojkar med babylena kinder gör det inte för mig. Meterosexuella män, stay away. Jag jublade smått när allt det här med reterosexuella män var på tapeten. Hårigt bröst, mustasch och skägg, en touch av svett, djup röst, (när Leonard Cohen mullrar "im your man" myser jag inombords och väser "yes Leo, you are, you bet you are...") allt det där och jag dånar. Det känns nästan som om det är lite fult av mig. Sexistiskt. Är jag den kvinnliga motsvarigheten till en snubbe som bara vill ha storbröstade flickkvinnor med exstensions i hårmanen?

Men faktum kvarstår, när det gäller pojkvänner och liknande bekantskaper så har jag aldrig tyckt att de varit så heta som när de kommer hem helt svettiga efter en fotbollsmatch. Eller när vi har vaknat efter en ordentlig utekväll och de är slitna, hesa och skäggstubbiga. De ursäktar sig, säger att de är ofräscha och måsta duscha, jag borde hålla mig på avstånd. Jag säger nej, nej så är det inte alls och tänker "ta mig. Ta mig nu.". Så hörni movembergrabbar, låt muschen sitta kvar. Ta inte bort den. Inte för min skull i alla fall.

För att hylla skäggväxtens härlighet får ni här två prima bilder på de hetaste männen in the business, Sean Penn och Willem Defoe. Se och njut, tjejer erkänn att det är hett, killar erkänn att det rycker lite skäggrötterna.

put the gun down and come to mama! is there something in your face or are you just happy to see me?














/j

9 Comments:

  • At 6:50 em, Blogger padam padam said…

    Du är galen. Jag känner inte dig. /a

     
  • At 8:07 em, Blogger Konsultpappan (K-dude) said…

    Hon är inte galen. Min kärlek tycker samma sak.

    Min egen skäggstubb är alltid 3-5 mm eftersom jag är för lat för att raka mig varje dag. Hon fingrar jämt på det och hon blir alltid så ... ah... upprymd när jag har varit och tränat och är "nysvettig".

    Ok. Jag tycker hon är galen...

    J - du är galen. A har rätt.

     
  • At 8:55 em, Blogger padam padam said…

    k-dude: ah, du har en kvinna i min smak!

    Men, märk väl, jag har aldrig påstått att jag inte är galen. Det är ju några hästar som har rymt genom åren, så att säga.

    /j

     
  • At 10:03 em, Blogger Ausa said…

    I hear you. Manliga män, virila manliga, och gärna brunögoda män. Tänk george clooney eller öh i dont know why but chevy chase.

     
  • At 1:31 fm, Blogger Ausa said…

    jag kom på en grej till. i fucking åmål då johan och marcus hänger i omklädningsrummet efter hockeyn, marcus är sjukt svettig och har ett sår på ryggen. Jag fann det då, 98, och finner det än, dock lite mindre, men iallafall, sexigt.

     
  • At 1:07 em, Anonymous Anonym said…

    Inget delar den kvinnliga delen av mänskligheten i två hyfsat lika stora delar som skägg gör. Det är min egen högst personliga erfarenhet. Och jag tänker inte berätta om jag har mustasch eller skägg eller whatever, för det hör inte till saken. Kan bara säga att din och min smak för män är kompatibla, även om jag inte vill ligga med dom, musche eller inte.

     
  • At 5:27 em, Blogger padam padam said…

    ausa: jag är helt med dig, har dock en invändning: chevy chase?! Herregud kvinna, där bräcker du ju tom. mig!

    matte: Du måste ju vilja ligga med Willem Defoe, iaf som han ser ut på den där bilden. Kom igen, lite, erkänn! För övrigt så brukar män oftast uppskatta min manssmak, alltså att det är dudes som de själva tycker är heta, medan kvinnor säger usch och vill ha en spädis som typ Ashton Kutcher.

    /j

     
  • At 8:15 fm, Anonymous Anonym said…

    Jag har ju redan erkänt på min blogg att jag en gång i tiden ville ligga med Bryan Ferry, i min mest sexuellt frustrerade ungdom, och jag har mer än en gång lovat bort min kropp till herr Depp, men mr Defoe har inte legat på den listan.. hittills. Jag lovar dock att ta mig en rejäl funderare. Han var för övrigt väldigt SÖT i "Life aquatic".

     
  • At 1:45 em, Blogger Rollx said…

    Mustasch näh. Det kliar för mycket med skägg pynt.

     

Skicka en kommentar

<< Home