Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

fredag, januari 05, 2007

hejdå inre lugn

Jag är glad nu, en liten glädje i mig nästan hela tiden. En tilltro också, till mig. Är det så för alla, går folk i allmänhet runt och känner sig nöjda med vilka de är? Är det liksom normen? För så känner jag nu, och det har jag inte gjort på länge länge länge länge, alltså vi snackar år. Så jag chillar alltså runt här i min vardag med mitt åkande fram och tillbaka till universitetet, mina textanalyser, mina ölstinna kvällar med vänner och allt är täckt i förnöjdhetens stilla lunk. För två månader sedan var jag ett konstant grinande vrak, så det är en fin förbättring. En fin upptäckt också, att jag kan ta vara på mig själv för de mesta. Därför vore det ju idioti, ren destruktivitet, att äventyra detta prima mående. Oh ja, det vore det. Dumt, så dumt. Ett idiotsäkert sätt att leka dödlig roulette med sitt välbefinnande är ju att börja trassla men nåt slags kärleksrelation. Å andra sidan, tycks inte livet vara lite trist utan det? Underdrift, megatrist. Alltså kan man välja på att softa vidare, ha sina vänner och lite casual "relationer" ibland där ingen förväntar sig något mer. Eller så satsar man allt på ett kort igen och kastar sig in i något med hjärtat på ärmen, naket och skälvande. Vid tanken på det senare känner jag ren skräck.

Nyårshånglet vill bjuda på middag ikväll. Trots att jag var full som en krossad ko och lättfotad likt en munk som lösts från sitt löfte måste jag alltså ha gjort något slags intryck. Hoppas det inte var lösaktig-slampa-intrycket, även fast det är mycket möjligt. Men då skulle han väl inte vilja bjuda på middag, eller? Är det typ "jag ger dig mat, du ger mig ligg" som gäller? Eller vill han typ, bli ihop? Han kanske bara är hungrig? Med vilken slags inställning ska jag ta mig an detta? Tror jag kör på inställningen att thai är gott, punkt. Och vad ska vi prata om? Känner ju inte varandra alls. Az tyckte att jag skulle lösa det genom att hålla alkoholkonsumtionen konstant hög, men då ligger nog det där intrycket som jag vill undika att göra ack så nära till hands. Men vi gillar ju samma musik. Det är bra. Det kan vi prata om. Eller nej, fan, det är inte alls bra! Eftersom jag har varit, är, rätt clueless när det gäller musik så har pojkar som jag hängt med alltid sett det som sitt uppdrag att lära upp mig. De har bränt skivor, jag har varit tacksam och lyssnat på skivan under hela förhållandet. Sen när det tar slut så kan jag aldrig mer lyssna på den igen. Det har gjort att mycket musik är för mig evigt förlorad. Metellica, no can do. David and the citizens, stay away. Bright eyes, inte så jävla bright för mig. Och så Kent då, men det känns inte som en större förlust.

Nä men det ska väl bli trevligt, ikväll. Vi kan bli kompisar om inte annat (HAHAHAHA). Nu ska jag googla Dave Gahan för att ha en redig conversation piece.

/j

3 Comments:

  • At 4:49 em, Blogger Konsultpappan (K-dude) said…

    Alla killar vill ha sex.
    De som vill bli ihop vill oftast bli det för att ha sex.

    Det finns säkert undantag.

    Och visst, han kanske bara är hungrig.
    Han vill nog bara vara din kompis. ;-)

    Om ert senaste möte var en intressant och oväntad diskussion i en tågkupé så är det möjligt att han har rent platoniska avsikter med just DENNA middag (men med en förhoppning om sex vid ett senare tillfälle).

    Men om ert senaste möte var ett hångel på fyllan så hoppas han säkert på en natt efter kvällen.

    Shit. Så här cynisk var jag inte när jag var 18...

    Det är säkert en fin kille. Testa honom tidigt genom att fråga om han tror han är en alfahanne som kommer att leda andra män, lobba lite citat från Nietzsche - se om han går igång.

    Litteratur är alltid ett bra lackmustest.

    "Är du helst Idioten eller Fettpärlan?"

     
  • At 4:49 em, Blogger Konsultpappan (K-dude) said…

    Jag är helst Idioten. DET är en oskuldsfull sanningssägare.

     
  • At 2:48 em, Blogger padam padam said…

    Tjejer vill väl också ha sex. I know I do... Så kombon middag och sex tycker jag låter helt utomordentlig, addera lite champagne på det och man har en perfekt kväll. Och tja, det är väl inget som säger att han inte är en fin kille om han hoppas på lite action efter middagen. Jag skulle nog nästan bli förolämpad om jag hängde med ett potentiellt ragg och han inte föreställde sig lite barnförbjudna aktiviteter...

    Nåja, hur som helst, det var en god middag med trevligt sällskap, och mer säger jag inte om det! ;)

    /j

     

Skicka en kommentar

<< Home