Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

tisdag, mars 14, 2006

Dagens diss m.m.

Dagens diss går utan konkurrens till Ino i min klass, detta då enligt mig & min klasskamrat Hultsfred97(4-Evah). hon håller helt enkelt ciggen HELT FEL och borde egentligen inte alls få stå bredvid mig och Hultan när vi röker våra cigg HELT RÄTT.

Det är någonting med SOTklassen på skolan som gör mig olustig till mods. Jag vet inte varför, men jag känner verkligen att jag inte vill samarbeta med dem alls. Kanske för att de får hålla i en mikrofon då och då, något som jag inte får. (Joförsig har Lillröven en egen hemma i kollektivet vilken jag förmodligen får greppa anytime menmen) Jag gillar inte stämningen som infinner sig när de är i närheten, när de ska tala med TEATRALISK stämma och sjunga falskt i cafeterian. En del är förstås bra & roliga men klassen känns läskig. Dessutom äcklar faktumet mig att en jobbig jävel i min närhet stöter på en av brudarna där, trots att han har både fru och barn. Trohet is the shit.

Detta skriver jag BARA eftersom jag har gått ut med någon slags bloggimage att jag ska snacka skit om allt och alla. Jag känner inte att jag har uppfyllt detta tvivelaktiga löfte och måste därför ta tag i det nu.

Vem kan jag mer snacka skit om? Att jag blir förbannad på Carola är knappast revolutionerande eller ens intressant, det är väl ändå tanken på att någon av de som jag orättvist smutskastar kan läsa detta som gör det roligt? Samtidigt skulle det inte vara kul alls att förtala någon jag VET läser det här, till exempel någon av mina bloggers-in-law, Lillröven och Grizzlan.

Jag skrev rätt mycket igår, det är roligt. Faktum är att jag kom hem efter en "heldag" med Ino, (Vi gick på café och pratade om texter med mera. Jag drack kaffe och åt en svartboll och hon festade till det med varm choklad och en BISKVI)till en tom lägenhet. Detta kändes underligt, jag är van vid att ha folk vid sängkanten all night om jag säger så. Jag försökte roa mig på bästa sätt vilket ledde till att jag kokade pasta, satte mig på Grizzlans säng (öh, det gjorde väl inget, Lady Pink?) och skrev på projektet. Som alltid när jag har varit Kreativ och Duktig så kan jag slappna av efteråt och se på Outsiders utan att känna mig vedervärdig. Tyvärr innehöll inte Outsiders några freaks. (som programmet som delvis handlade om en 52årig dude i England som roade sig med att klä ut sig till Peter Pan och skutta runt i grannskapet med sin tjej Tingeling (en köttbullsaktig gothälva han hittat via en kontaktannons på sin hemsida)

Sen ringde jag en av mina systrar och tvingade henne att lyssna på mitt ensamhetsgnäll, vilket hon fann föga roande. Dock fick jag femtio minuter av hennes tid vilket räckte för att jag skulle komma på en ny sysselsättning: skriva brev.

Jag skrev först ett brev till Brynjan, en dude i Uppsala som är ihop (och förhoppningsvis ska gifta sig) med Westbang, min förtrogna saknade lockiga underbara fantastiska vän. Sen kom jag in i brevmoodet och skrev ett brev till Westbang också, i hennes brev ritade jag även en teckning föreställnades min tidigare nämnda fascination. Denna fascination har jag dock tvärt bestämt mig för att avveckla. Jag har näsa för katastrofer, och jag känner att det är dags att dra sig undan när jag ramlar av luftmadrassen vilket jag gjorde igår. Ingen kommentar till meningen jag nyss skrev. DÖDEN I SANDLÅDAN!

Hursomhelst, igår fixade jag snabba pengar och kände mig jävligt tät och generös.

Ino: Vad ska vi göra ?
Jag: VAD DU VILL BRUDEN, JAG BJUDER!!!!

Sen tänkte jag dumt nog shoppa loss (som Fredriks skulle ha sagt) och gick till mitt lyxhäng, H&M. Som tur var hittade jag ingenting, jag var i stånd att köpa upp hela butiken samt en bra bit av gatan utanför. Jag nöjde mig med hårfärg (för tillfället har mitt hår en omisskännlig grå nyans vilket jag snabbt måste åtgärda innan jag får ryktet om att vara Grå Damen, indieklubbsspöket) och ett paket Lucky Strike.

Ruby