Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

onsdag, mars 15, 2006

Många frågor och några svar (faktiskt)

Vi har precis tagit foton till antalogin som vi ska göra nu i vår. Alla blev snygga utom jag. Fast eftersom jag och Hängpsalmen har slagit fast att vi Alltid är så jävla coola så bryr jag mig inte om det.

Igår var ball, jag käkade två nektariner till Grizzlans förskräckelse och sen skrev jag 6 sidor till inlämningen idag. Jag läste igenom och läste igenom tills jag blev blind, men jag kunde inte ta bort någonting. Antagligen kommer det bli sågen nästa torsdag då kommer jag MINSANN FÅ HÖRA hur fel jag hade och att jag tramsar för mycket som vanligt.

Igår snackade jag och Hängpsalmen om att vi kanske borde vara mer samhällskritiska. Hittills är den enda förmedlade sammhälskritik i den här bloggen mitt hat mot Carola. Detta måste utvecklas, inte hatet mot Carola utan vår SAMMHÄLLSKRITIK. Hängpsalmens kritik består mest i att det är fel att köpa dyra strumpor och det känns inte tillräckligt. Vad Grizzlan ogillar just nu vet jag inte alls, dock var hon bra på att avbryta min författarkarriär igår när hon bara VAR TVUNGEN att berätta om någon papegojart som hade blivit utrotad på 1700-talet samt att det i ungefär en miljon år hade tillverkats någon slags odugliga yxor av apmän utan att forskarna förstod varför. w00t?

Igår skrev en brud till mig och frågade om jag visste någon som behövde en inneboende. What? Ser jag ut som en inneboende? Varför frågad ehon mig? Hur ser de ut? Ihopträngda? Tärda? Herregud. Hur kunde hon veta att jag är det? Hon påstod att det var en "wild guess" men jag vet att hon ljuger. Jag blir paranoid. Finns det mer saker som någon vet om mig? Har hon sett min fantastiska luftmadrass i vänstra hörnet (nedanför bokhyllan) i vårt vardagsrum? Jag ska börja se mig omkring när jag går ut och röker.

Ikväll ska jag & Hängpsalmen till Baba. Grizzlan ska inte med eftersom hon ska träffa Biologen. Det är trist, fast kul för henne. Jag och HP (jag orkar inte skriva ut hennes namn) har också stora planer för kvällen. Eftersom jag aldrig har haft så jävla kul på Baba så måste detta åtgärdas och det genast. Jag har någon underlig föreställning om att det alltid är svinkul där vilket medför höga förväntningar på onsdagar. Detta måste brytas, eller följas upp. Därför: jag och HP ska göra ett utförligt schema. Om det skulle bli så att vi börjar prata med någon, så måste det vara helt enligt schemat. Schemat kan se ut så här:

22.55 Köpa två öl eftersom de blir dyrare efter 23.00
23.15 Sitta i soffan till vänster och prata om HPs nya skorts
23.32 Dansa hamsterdansen

Och så vidare.

Det hela känns som en strålande idé. Om någon jobbig börjar prata med oss kan man alltid avbryta konversationen med en riktig anledning: "Du polarn, jag måste gå och röka enligt mitt schema." GRYMT!

Jag läste en annan blogg imorse, av en tjej som är så outhärdligt pretentiös och bara skriver om: "MITT FÖRHÅLLANDE TILL KONSTEN", "MIN STORA POESI" samt "ALLA ROCKSTJÄRNOR JAG MÖTT I TAXIBILAR". Det gör mig underlig till mods. Borde jag också bli pretto och kursivera stilen ibland och skriva saker som: i ditt hjärta drunknar folk i brunnar ? Jag håller mig till rövskämt. Och NEJ, jag bryr mig inte ett dyft om att folk kan få en aning alkoholiserad och oseriös bild av oss här hemma hos roggie.

Appropå Roggie, så saknar vi honom. Mysteriet med hans försvinnande har aldrig lösts. Kanske dammsög jag upp honom? Kanske ligger han i en sko någonstans i HPs garderob? Kanske svalde Tomten honom i ren frustration. Det var faktiskt samma kväll som vi hade förfest som Roggie försvann. Är det ett brott i ren svartsjuka? Packade Roggie sin väska och skuttade iväg? Men vem skruvade upp honom? Fredde? Men han har ju redan en vas, varför skulle han vilja ta Roggie ifrån oss? Så många frågor och så få svar, som Tofflan (Grizzlan) skulle ha sagt.

Förövrigt har jag inte hört av Greven i Kistan på flera dagar nu. Jag undrar om han har försmäktat under sitt bokberg eller om han har pumpat upp musklerna så hårt att de helt enkelt har exploderat? Har han målat in sig i sitt självporträtt?

Det känns som att jag ställer väldigt många frågor idag utan att besvara dem. Därför måste jag nu kompensera detta oerhörda genom att svara på några andra saker. Öh. I alla fall:

1. Ja, igår åt jag faktiskt TVÅ nektariner
2. Roggie är inte alls ett husdjur, jag skulle knappast kunna dammsuga upp ett husdjur? (Dock körde jag över mitt första med min dockvagn, den var grön. Dockvagnen alltså inte husdjuret)
3. Nej, jag tänker inte utveckla meningarna som handlar om Fredriks "vas". Det får ni ta med honom.
4. Nej, Hängpslamen är inget könsorgan, det är Brillans nya smeknamn.
5. Nej, hon är inte religiös. Det var bara det att jag pratade med Djoko igår på telefon. Han har en spelning idag och jag frågade honom om han skulle "rulla runt med sina groupies i hängpsalmen". Självfallet menade jag egentligen Sänghalmen. Det blev bara fel. Eller som Henke (basisten i mitt första band, jag gick i sjuan han i åttan) skulle ha sagt: "jag TÄNKTE fel" (Henke myntade även ett roligt uttrycks om han använde varje gång han spelade fel: "Jag har så svettiga fingrar, de glider")
Nog om honom. Sist jag såg honom jobbade han på OKQ8 i Boden. Han sa ingenting om svettiga fingrar, kanske var det bara puberteten i fingrarna eller nåt.

Nu har jag svarat lite grann i alla fall. Hoppas att ni miljoner kära läsare av denna blogg känner er tillfredsställda med det.

Jag borde köpa cigg, mitt livselixir i må-bra-helvetet.

ruby.

2 Comments:

  • At 4:38 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    "Borde jag också bli pretto och kursivera stilen ibland och skriva saker som: i ditt hjärta drunknar folk i brunnar ? Jag håller mig till rövskämt."

    Underbart. Rövskämt smäller alltid högre.

    /Goesta

     
  • At 10:07 fm, Blogger padam padam said…

    ROGGIE IN MY HEART! Jag kan köpa en ny roggie till dig. Roggie 2.0 liksom. Denna kan vara 20 cm större, rotera, lysa och dessutom spela små melodier. Jag är övertygad om att du kommer ha roligare med denna.. mehehehee!

    /j, your sambo in sin

     

Skicka en kommentar

<< Home