Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

onsdag, april 05, 2006

har du användning för en expander?

Jag älskar att bo med Brill och Andy. I början kände jag inte Andy, och då var det lite stifft (nej Andy, inte stiff som att jag var kåt på dig, YOU WISH!)men nu måste jag säga att Any verkligen har berikat mitt liv och mitt språkbruk (sug i dig). Birt har naturligtvis också berikat mitt liv på många sätt, särskilt när vi var små och hon envisades med att kalla mig för "han" och nypas hårt... Damn Brill, du hade ena kraftiga nypor som liten tösabit! Utan Andy skulle jag inte säga röv så ofta. Jag skulle inte inse den fenomenala innebörden av dippa och banka. Tillsammans har vi tre skapat en fruktansvärt intern och ganska så snuskig humor. Detta manifesterades igår inför Brittas vän och potentiella ragg, som jag här kallar... vad fan ska jag kalla honom... A, helt enkelt. A var på middag hemma hos oss. Det var första gången jag och Andy träffade A men vi välkomnade honom hjärtligt och avspänt. Redan efter några minuter drog vi skämt som anspelade på att Brittas underliga, nyinhandlade frukt liknade en viss del av den manliga fysionomin. Efter middagen skulle vi spela Trivial Pursuit (vuxet va, middag och sen TP med mariekex och kaffe. Nåja, vänta bara...). Allt var frid och fröjd tills Andy drog kortet med frågan "vad tränar man med en expander?"

Åh gud. Tre personer runt bordet tänkte på exakt samma sak, och A var uppenbarligen inte en av dem. Jag, Brill och Andy låg dock dubbelvikta över bordet och hoppade av skratt. Andy kände för att stating the obvious och tänkte viska till mig det vi alla tänkte på. Men eftersom hon skrattade så mycket så lät det ungefär såhär: HAHAHA AH-AH-AHNUS!!!!! Vi bröt ihop, skrattade så vi kippade efter andan och nyckelbenen värkte. RINGMUSKELN! tjöt någon och skrattparoxysmerna eskalerade. A instämde med ett försynt "hehehe" medan vi torkade tårarna ur ögonen. Stackars pojke. Sedan klämdes expandern in både här och där under resten av kvällen, till majoritetens oförställda nöje.

Är på alviks bibliotek för att maila iväg en artikel, men istället sitter jag och egoodlar här. Vi borde verkligen skaffa internet hemma, hör ni det? Jag vet att ni tycker att vi inte har råd, men jag behöver det verkligen. Jaja. Ikväll hade jag egentligen bestämt att jag skulle åka hem till mitt ex. Vi försöker upprätthålla den där vi-kan-minsann-umgås-fasaden. Han slutade jobba sent så jag skulle komma hem till honom runt åtta. Då kommer jag med största sannorlikhet sova där, och om han inte vill bara sova så... jag vet inte. Eller jo, i mitt nuvarande tillstånd skulle jag häva ur mig ett ystert brunstvrål och ligga där i min födelsedagskostym innan han ens hann blinka. Och tja, det vore säkert trevligt, men inte bra egentligen. Igår sa Britta att hon skulle ut med sitt band ikväll, och då gjorde jag en riktig fuling och ringde mitt ex och sa att jag inte kunde ikväll. Det var inte snällt av mig och jag känner mig dålig för det, så gnid inte in det.

Jag saknar honom som fan, saknar att ligga på hans bröst och somna, saknar att åka ut med båten och fiska i vaxholm, saknar hans doft mest av allt... Men det funkar inte nu för tiden, det är som vi talar på helt olika våglängder där vi förut var så samspelta att vi knappt ens behövde tala för att veta vad den andra ville. Nu blir det missförstånd och tjafs så fort vi spenderar en längre tid med varandra, känns det som. Jag hoppas det går över, jag vill kunna prata med honom och träffa honom och ha honom i mitt liv.

Nu: redigera artikelhelvete.
/grizzlygirl

2 Comments:

  • At 6:32 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    "födelsedagskostym" är en strålande översättning. Ta nu inte bort inlägget bara för att jag berömmer. Fan. Jag är en smörig snubbe. Låt mig vara det.

    /Goesta

     
  • At 1:30 em, Blogger padam padam said…

    haha jag trodde ingen skulle fatta

    Smör i love, GIVE IT TO ME!!!

    /j

     

Skicka en kommentar

<< Home