Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

torsdag, maj 04, 2006

Det är min image att röka franska cigaretter

Det blir värre och värre. Det började med att jag inte kunde sluta tänka på hur fjantig min röst låter. Idag kom jag på mig själv med att sjunga Ebba Gröns "Beväpna er" när jag gick förbi Stureplan. "De tål lite bly i nackarna" ? MY GOD? Vad har hänt? Jag måste sluta spela fyllegitarr det är inte bra för mig.

Jag var på jobbmötet och det var inte lika hemskt som jag trodde. Tvärtom. Jag hamnade i Kaknästornet på trettionde våningen och de serverade vegansk (!) mat till mig. Jag drack jordgubbsdrinkar och blev full och började skoja med min chef som inte fattade någonting förrän hon började hälla i sig vin. Jävla helvetes kärring. Oj, förlåt. Det är all punk som mosar min hjärna (i stark kombination med vinet, ölen, cidern, drinkarna). Min chef frågade förövrigt varför jag inte hämtade en portion till och sa "Banta kan du göra imorgon". Endera tycker hon att jag är fet eller så har hon bara komplex för att hon är dum i huvudet, är gift med en äcklig man som har för tajta jeans och som dessutom kallar hennes för FRUGAN. My ass.

Imorgon ska jag sälja älgar till turister igen men det känns inte jobbigt alls eftersom jag vet att jag ska jobba med Linda och lyssna på RIX Rockballader och gissa vem som spelar vilket gitarrsolo.

Jag har förövrigt blivit uppskriven på gästlistan till Ace. Betyder det att jag ska gå dit? Jag måste gå dit för att lämna EPn men ska jag stanna där och hänga i baren? Borde jag köpa en hatt och låtsas se mystisk ut? Borde jag mingla? Borde jag dricka mig full och sedan låtsas som att det är jag som spelar trummor på Epn? Vad borde jag egentligen? Så länge jag inte börjar skrika tyska okvädningsord? Kan jag tyska okvädningsord överhuvudtaget? Borde jag ringa min liebling Djoko (som förövrigt fortfarande drömmer mardrömmar efetr att en bekant till honom skrikit "Taja tjackballe") och be honom lära mig? Kan han tyska okvädningsord? Han har lärt sig all tyska av sin farmor, som bor i Tyskland. Detta förutsätter att hon kan tyska okvädningsord. Gör hon det? Ska jag ringa direkt till Tyskland? Vad kostar det? Och vem har egentligen myntat det förskräckliga ordet "okvädningsord"? Grizzlan? Det lär ju vara Grizzlan.

Jag känner mig förtjust och sprallig. Vad säger det om min karaktär?

De senaste dagarna har, förutom att jag har känt mig galet labil, präglats av att jag har tänk mycket på image. Det är coolt. Image är jävligt viktigt. Men vad har jag för image?

1. Det är min image att bli dödad av misstag
2. Det är min image att somna på konstiga ställen (två heta exempel är 1. Bastun igår 2. Över mikrofonen en gång på ett rep när jag var sexton bast och helt utmattad efter tre veckors nyförälskelse)
3. Det är min image att köpa en asdyr drink en gång om året och sedan ägna resten av året till att ångra det men ändå tänka på det med värme.
4. Det är min image att börja prata med folk på tunnelbanan, om allt från libanesisk blues till metafysik (som jag ska ägna nästa år åt!?!?!?!???!?!?)
5. Det är min image att sova på en luftmadrass
6. Det är min image att konstant fluffa håret (thank god för Romella)
7. Det är min image att i hemlighet gilla välklädda och planerade pojkar samtidigt som jag högt säger hur obrydd jag är om hur folk klär sig och att det viktiga är det INRE och att de gillar utflykter
8. Det är min image att vara aspepp
9. Det är min image att ta hand om folk och rädda dem från djupa-ångest-hålet-som-attackerar-när-man-känner-sig-ensam-och-värdelös
10. Det är min image att röka franska Gauloises och dricka rödvin ur fotglas i fönstret i vår lägenhet
11. Det är min image att vara jävligt teknisk oavsett om det gäller att laga mikron, spela blockflöjt eller veta hur man charmar en datasupportkille
12. Det är min image att spela alla möjliga sorters luftinstrument var jag än är
13. Det är min image att bli jävligt kär
14. Det är min image att inte gilla giftemål (eftersom jag är värsta flow-rebellen)
15. Det är min image att sno skyltar
16. Det är min image att mynta nya nicks till mina roomies
17. Det är min image att sakna saker utan att veta vad

Image = i mage = mat = magsyra = monster

Slutsatsen är alltså att jag har monster i magen? W00t?

Jag är jättejätteglad. Var tacksamma, hur ofta skriver jag så här peppade blogginlägg? Snart kommer theCure-manin tillbaka. Beware!

/ruben

1 Comments:

  • At 1:46 em, Blogger padam padam said…

    isåfall är det min image att låta Andy dra upp mig ur djupa ångesthålet samt glatt acceptera alla snuskiga smeknamn du ger mig. Ring om ni ska till vitan eller vad det nu var!
    /the hungry bitch

     

Skicka en kommentar

<< Home