Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

tisdag, maj 30, 2006

oh what a wonderful day

Åh, idag var en sådan härlig dag. Den bästa dagen i mitt liv, faktiskt! Jag vaknade med någon jag tycker om. Solen strålade från en klarblå himmel och jag hade ingen aning om vilken dag det var, men det gjorde verkligen ingenting för jag var ledig. Uppsatsen är nämligen klar, vi fick högsta betyg och opponeringen gick som en dans. Vår handledare var så lycklig att hon grät. Ödmjuka som vi är så sa vi bara att asch då, det var väl ingenting, men tack så hemskt mycket. Men som sagt, jag vaknade till denna lediga, strålande sommardag och jag såg inte ut som ett trött as med ena benet i graven som jag brukar göra när jag vaknar, nej, jag var fräsh som en nyponros med glansigt hår som föll i kaskader ner för axlarna. Han sa att jag var vacker och jag sa att han var snygg, vi behövde inte fixa till oss någonting utan vi gick bara ut på trappen för att dricka kaffe. Aldrig har kaffe och cigg smakat så ljuvligt! Vi satt där länge på trappen och bara insöp den väntande dagen, och när vi ville ha mer kaffe så gick hans katt och hämtade det, han hade lärt sig det över natten, tänka sig. Min mobil ringde flera gånger och det var alla fina vänner och sambos som hemskt gärna ville träffa just mig just idag.

Vi drog ihop ett gäng och spenderade dagen i en grönskande park. En strand fanns visst där också, det blev sommarens första dopp och vattnet var svalt och klart, fjärran från stockholms vanliga algspäckade sörja. Dom har tydligen börjat med nåt vattensaneringsprogram, det funkar asbra. Eftersom solen strålade så blev jag sexigt solbränd jättesnabbt, det klädde verkligen min nya, obscent dyra och supersnygga bikini. Alla vänner kom så himla bra överens, de spelade fotboll på den späda gräsmattan men jag föredrog att kolla på, röka en cigg och läsa en bok. Det var en helt fantastisk bok och när jag läst ut den, vilket gick på ett litet kick för just idag var jag översmart, kände jag mig hemskt upplyst och insatt. Sedan lånade jag ut boken till Birtha, hon läste ut den lika snabbt och vi hade en mycket stimulerande diskussion om den. I matchen så kickade Andy in det avgörande målet, så hennes lag vann men det fanns inga dåliga förlorare utan alla var glada för hennes skull. Gabi, Milla och Az avrundade matchen genom att snacka snusk som till och med chockade Andy och fick mig att skrocka förtjust.

Framåt kvällen, den varma sommarkvällen med dess ljuslila melankoliska skymning, ni vet, beslutade vi oss alla för att gå till en trevlig uteservering. Alla ville vi gå till samma ställe så vi behövde verkligen inte tjafsa om det. Maten var utsökt och vinet pärlande och eftersom jag just idag hade obegränsade tillgångar kunde jag bjuda alla, utan att bitcha om att jag var deras sugardaddy för alltid. Sedan tog vi en taxi till den bästa klubben i stan, flera dansgolv hade den så vi fick aldrig tråkigt. Tydligen var det så att någon kände någon som kände någon som hade drinkbiljetter och vi fick så många som vi ville hela natten. Väldigt generöst, måste jag säga. När solen började gå upp var vi alla lagom berusade, kärleksfulla och glada. Han som jag vaknade med ville tydligen sova över, så vi tog ännu en taxi hem till mig och nu tänker jag inte vara oanständig utan lämna resten till er fantasi, och jag hoppas verkligen att ni har en väldigt livlig sådan.

Eller nej, jag vaknade visserligen med någon som jag tycker om men jag såg ut som ett halvdött as på väg ner i graven och mitt hår hade muterats till spontana dreads över natten. Inga jävla glansiga kaskader så långt det närsynta ögat kunde nå. Sedan åkte jag till skolan och var försenad och det var askallt och regnade från en grått fanskap till himmel. När vi skulle skriva uppsats var jag så trött att jag fick örfila mig själv och spjälka upp ögonen med tändstickor. Hjärnan hade beslutat sig för att rädda det som gick att räddas kan så den var okontaktbar hela förmiddagen. Lunchen var äcklig och jag var tvungen att köpa den eftersom jag aldrig någonsin har framförhållning nog att göra en matlåda. Plånboken skrek av smärta när jag länsade den. Nu ska jag läsa flera kapitel i Discourse and Social Change, ja det är på engelska och nej jag fattar ingenting. Men jag tror verkligen på den där dagen, snart kommer den.

/jess

9 Comments:

  • At 2:46 em, Anonymous Anonym said…

    ÅH! Det låter underbart. Jag väntar med spänningn på den där boken hörru!

     
  • At 2:46 em, Anonymous Anonym said…

    MMM SPÄNNINGN!

     
  • At 3:35 em, Blogger padam padam said…

    BIRTHLER! hahahaha! Ja, bästa smeknamnet! Min lilla Birthler, snart kommer jag hem och putsar stövlarna åt dig, jag ser fram emot det med spänningn.

    Boken är fett bra, jag ska ge dig den när de spelar den där matchen.

    /jess

     
  • At 8:42 fm, Blogger Bolivar said…

    Usch det där låter ju inget vidare. Det sista alltså.

     
  • At 11:22 fm, Blogger padam padam said…

    näe, det är verkligen vidrigt, faktiskt. Jag bor i skolan nu för tiden, men när jag är klar med uppsats så förväntar jag mig, nej, kräver, att mina vänner fixar en sån där dag!

    /jess

     
  • At 4:06 em, Anonymous Anonym said…

    inga problem, det fixar vi! ska vi käka middag nångång snart typ nästa vecka? eller när är din uppsats klar? pok

     
  • At 10:07 em, Blogger padam padam said…

    ja, jag kan utfodra er! Ni vet att det är på egen risk, men det brukar ju bli ack så trevligt!

    /jess

     
  • At 1:18 em, Anonymous Anonym said…

    I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
    »

     
  • At 8:07 fm, Anonymous Anonym said…

    Really amazing! Useful information. All the best.
    »

     

Skicka en kommentar

<< Home