Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

onsdag, maj 24, 2006

ut ut ut

Jag vill gå ut ikväll, jag vill bli full och ful fulldansa och gå på efterfest och inte sova ensam, jag vill gå på popaganda oavbrutet hela helgen och jag borde verkligen, verkligen inte. Uppsatsen hänger på ett hår och om jag hade det minsta ryggrad borde jag stanna hemma och plugga i en vecka. Det har jag ju dock redan konstaterat att jag inte har, och överjaget är svagt, för att inte säga obefintligt. Förkrympt och underutvecklat och ack så svagt för frestelser. Jag vill hemskt gärna till Baba ikväll.

Igår var en svajig dag. Den var ungefär såhär: glad, jätteglad, jobbtrött, glad, rastlös och spattig, arg, ledsen, resignerad. Något bipolärt. Vaknade och var glad. Åkte till jobb och kunde inte koncentrera mig på att hälla upp kaffebönor utan tänkte på att jag var glad och det var väldigt skönt och att allt som spelar roll är att jag faktiskt är glad och därför tänker jag inte tänka på något annat än det och minst av allt framtiden. Störde mig på dumma kunder som ville ha espressobönor eller pressbönor eller bryggbönor som om det fanns en specifik jävla kaffebuske för varje sorts bryggare. Men förlåt. Om jag inte jobbade där jag gjorde skulle jag inte heller ha en aning om sånt. Det är alltid lätt att vara elitist när man kan. man = jag. Sen åkte jag hem och låg i min säng och min kudde luktade av honom och det var inte alls otrevligt och sen blev jag rädd för att jag tyckte att det var så icke-otrevligt sen så struntade jag i det och ringde honom. Då kom Andrea in och lade sig på mig och sa att hon ville supa. Det ville jag med men hon ville supa med Ina och mitt överjag kickade in och jag tänkte stanna hemma och plugga. Överjaget var bara aktivt så länge, jag kollade på TV hela kvällen.

Min telefon ringde och jag for upp ur soffan och sladdade in i mitt rum och hoppades att det var någon bra som ringde men det var mitt ex som var full och sa att han hade legat med tre tjejer förra veckan. Jag gratulerade. Fattar inte varför han säger sånt till mig. Om jag så hade haft en enorm jävla oljig ormgrop med femtusen personer oavbrutet varje dag hela förra veckan skulle jag inte säga det till honom. Det skulle jag iofs inte säga till någon. Inte för att jag haft det. Fast om jag hade haft det så skulle jag ju inte säga det så nu kan man aldrig veta.

På natten kom en svartvitrandig, konverseklädd, kajalkantad tequilafylla hem och påminde mig om hur galen man blir av just tequila. Efter en tequilaindränkt natt i Torrevieja vaknade jag med ett långt, stort typ skärsår längs ena sidan och jag har verkligen ingen aning om hur jag fick det. Tequila är farligt och förrädiskt och Andy sa att man drack det för det var så gott med salt och det är väl ett skäl så bra som något.

jag har skrivit det här på typ fem sekunder och nu har jag jättejättebråttom till jobbet och jag kommer bli sen men det är ju inget ovanligt.

4 Comments:

  • At 5:53 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    I love it when you say bipolär.

     
  • At 4:51 fm, Anonymous Anonym said…

    Interesting site. Useful information. Bookmarked.
    »

     
  • At 1:18 em, Anonymous Anonym said…

    Hmm I love the idea behind this website, very unique.
    »

     
  • At 8:07 fm, Anonymous Anonym said…

    I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
    »

     

Skicka en kommentar

<< Home