Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

fredag, juni 16, 2006

Jag är så jävla ung

Jag är så jävla ung att jag får köpa sommarlovskort till tunnelbanan för 480 spänn. För tre månader. Jag är i chock. Jag var så chockad att jag höll på att tacka ja till en bibelskola i Korea hela sommaren. Men jag hejdade mig.

Jag är så ung att jag blir kallad "young lady" på jobbet av amerikanska män med American Express. Jag är så ung att jag tycker att det är ashäftigt att ha 3820 byxfickan. Jag är så ung att jag blir deprimerad av tanken på att jag om typ 30 år kommer vara en äcklig och bitter sönderrökt jävel som sitter i en äcklig lägenhet och dricker äckligt och för svagt kaffe eftersom jag inte kommer orka arbeta och därför inte ha råd att köpa kardemummakaffe från Sibyllan på Östermalm. Jag kommer vara desillusionerad och skirva arga insändare till den lokala tidningen och klaga på mina grannar, ungdomen och andras hundar och deras beteende. Jag kommer vara ensam och jävligt ledsen. Jag kommer vilja dö. Jag kommer inte ha stake nog att döda mig själv. Jag kommer vara fast besluten om att förpesta alla andras liv istället bara för att det är så orättvist att de får ha det jävligt mysigt med sina äckliga (och lyckliga) familjer. Jag kommer överväga att prostituera mig för att få pengar. Men jag kommer veta att jag är för gammal för det.

Appropå för gammal, jag har faktiskt hittat två grejer i mitt liv som jag är för gammal för.

1. Att åka för 7 spänn med Bodens lokaltrafik (max 12år)

2. Att..öh. Vad var det nu? Det var något på Gröna Lund. Någon slags ATTRAKTION. Alltså karusell typ.

Nu ska jag duscha. Tjo!

/lou

5 Comments:

  • At 5:44 em, Blogger Widde said…

    Jag fick också köpa sommarlovskortet. Jag vill nog inte bli mycket äldre än såhär, det blir billigast så.

     
  • At 10:54 em, Blogger padam padam said…

    men hur gammal är du? /lou

     
  • At 12:43 fm, Blogger Widde said…

    Blott 19 år.

     
  • At 6:57 fm, Anonymous Anonym said…

    åååh. sweet- vi kan ha nittonåringar-only-fester. /lou

     
  • At 11:51 fm, Anonymous Anonym said…

    det kostar 8kr med lokaltrafiken, ända upp till dagen man fyllt 20 - det du!

     

Skicka en kommentar

<< Home