Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

torsdag, juni 15, 2006

Elliot, Persbrant & ännu ett pervo

När jag sprang till ICA i matchpausen mellan Sverige-Paraguay träffade jag Elliot igen. Den är en dude i 25-årsåldern som springer runt i Alvik och tar på saker. Han har nog tvångstankar tror jag, för han måste ta överallt på räcket uppför trappan, alla blad på buskarna, marken, sopkorgen, trottoarkanten, sandlådan och så vidare. I början var jag orolig att han skulle börja ta på mig men det hände aldrig. Jag står väl inte med på hans lista. Inga människor verkar göra det (annars hade jag blivit avundsjuk) i alla fall inte vad jag vet. Ibland pratar jag lite med honom. Han säger bara HEJHEJHEJHEJHEJHEJHEJHEJ. Jag vet inte vad han heter egentligen. Han kallas typ för Alviksfreaket. Men jag tror att han heter Elliot. Det känns så.

Jävligt schysst fotbollsmatch btw. Jag skrek. Jag skäms för att jag skrek. Jag som har snackat så mycket skit om alla skrikare. Nu är jag en i gänget. Jag kände till och med samhörighet med de fulla alviksasen som sprang runt och drack öl och ropade "SVEEERIGE!" Jag ville också dricka öl. Men jag är MOGEN och ANSVARSTAGANDE och ska jobba imorgon så jag är värsta innebruden, dissar latten och åt småkakor. Swift!

När jag gick från jobbet idag sprang en man ikapp mig, och eftersom det var ljust ute och massa folk överallt så dödade jag honom inte. Han frågade om han fick rita av mig och sa att det inte skulle kosta något.

Jag: Gratis?
Han: Ja, gratis! Du är så vacker.
Jag: Öh.
Han: Eller inte helt gratis..
Jag: Nähä? Vad kostar det då?
Han: Inga pengar!
Jag: Huh?
Han: Det är gratis!
Jag: Men du sa ju..
Han: Kom igeeen... Inga pengar, men betala! Du vet..
Jag: Jävla freak!

Ville han att jag skulle betala för ett jävla skitporträtt med min nittonåriga och ytterst ovältränade kropp? Jävla pervo.

(Förövrigt, är det bara jag som inte kan slita mig från tvn eftersom Persbrant-the-man-det-är-inte-pistolen-du-ser-det-är-kuken gör reklam för nikotinfritt snus? Jag slickar på Tvn i varje reklampaus.)

Me, you & everyone we know på DVD. Det är nästa mål.

/Lou