Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

fredag, september 01, 2006

jaje

Efter en trevlig och obegriplig föreläsning på SU lockade jag med Jesper på en trevlig utflykt till Moderna Museet. Jag ville se Paul McCarthy's utställning innan det var försent. Jag tänker alltid att jag ska se den konserten och gå på den vernissagen och så vidare, men jag brukar inte göra det eftersom

1) det inte alltid är någon som vill följa med och jag är inte heller alltid sugen på att åka själv
2) det är enklare att lägga sig på soffan och glo
3) jag har ett så fullspäckat liv (i vanliga fall hade det här varit ett skämt)

I alla fall. På vägen dit sitter vi på tunnelbanan och pratar lite lätt om sex och jag yttrar följande mystiska uttalande: "Eat the cookie while you can" och då uppenbarar sig en enorm affisch på väggen framför mig där det står "Hitta mannen bakom koppen" eller något sånt. Detta var helt uppenbart ett tecken från Gud men jag vet inte vad det betyder. Har jag åldersnoja? Men det behöver väl inte Gudde komma och berätta för mig jag har för fan haft åldersnoja sen jag var åtta och insåg att jag närsomhelst kunde (skulle) dö. Dessutom är jag agnostiker. Tror jag. I alla fall tills vidare. Nuförtiden törs jag inte vara eller säga någonting alls eftersom ingenting går att bevisa kunskapsteoretiskt. Ja jag ska sluta med det där. Men inte idag.

I alla fall. Vi var på utställningen och den var äcklig precis som förväntat och jag gillade den om man nu får säga så.

Imorgon: Pop Dakar

so loong

/a