Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

måndag, oktober 02, 2006

eller?

Jag vaknar på J:s säng, förstår ingenting. Dj i telefon.
- Jag har letat efter ett bord hela dagen.
- Varför det?
- Jag har inga möbler!
- Varför det?
- Jag har ju flyttat till Stockholm.

Jag fattar ingenting. Försöker resa mig. Går ut i köket. Folk överallt. Four tet. Jag klarar inte av någonting idag. Jag var på universitetet och folk stirrade på mig som om jag har ormar som växte ut ur hjärnan. Fick panik på tunnelbanan. Konstig morgon. Konstig dag. Konstig allt. Men jag köpte ett SL-kort i allafall och ska inte planka mer på hela året. Sen lånade jag ut massor av pengar. Igår ville två tjejer döda mig på ett tåg. Jag ignorerade dem. Jag pratade om katter med mamma i telefon. Idag tittade jag på en jobbig bebis som skrek. Pappan sjöng på finska för den. Jag var rädd för de där ganstertjejerna. Jag kan inte tänka. Jag kan inte äta. Jag borde läsa nikomachiska etiken. Vad är det för konstig grej som äter i huvudet? Var är Jessica? Och jag tänker så mycket på att jag kommer att snubbla och slå huvudet i stenar. Jag tänker på att halka på trampoliner och sånt också. Inatt drömde jag att en gick efter mig och viskade att jag var äcklig och dum, dum och äcklig i samma takt som han gick. Jag var inte rädd för honom men jag tyckte att det var jobbigt. Jag vill åka hem. Idag gillar jag inte Stockholm, mig själv och hela grejen med att ta hand om sig själv.

/a

2 Comments:

  • At 8:28 em, Blogger padam padam said…

    lilla älskling, fina vän, inte så. Klart du kan äta och tänka, dessutom kan du dricka te med mig också. Lung Ching, du kommer gilla det, iaf lära dig gilla det, det är mitt favoritte. Vad tycker du?

    /j

     
  • At 10:06 em, Blogger padam padam said…

    det är som hö men ett riktigt chill pill. /a

     

Skicka en kommentar

<< Home