Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

torsdag, november 30, 2006

Det är så storartat!

Jaha så sitter jag här igen med ambitionen att pressa fram något fantastiskt, något som kommer få er att hulka av rörelse för jag är så känslig, så precis, har sådan koll på läget och så mycket viktigt att säga om det. Det är bra med ambitioner när man bloggar. Och vadå blogg, jag ser det här som ett enda stort utkast till en fantastisk, fabulös generationsroman. Allt det som vi genomlider och genomlever är bara resarch.

Men äääh, så är det ju inte alls. Det här är bara exhibitionistens dagbok, hoppas det räcker. Så här kommer dagsrapporten. Igår skrev Ewo ett inlägg som fick det att rycka i öltarmen och med flinka, ölsugna fingrar smsade jag henne. Vi möttes upp vid Odenplan med ambitionen att supa till och kanske, kanske hamna i Skarpnäck igen (höhö ok ska sluta tjata om det där). Jag var, under över alla under, lite tidig och spenderade min väntan med att rekognoscera terrängen. Hot company skyltade med att ölen bara kostade 20 kr och då var det ju en done deal, vi kunde ju dra i oss några där och sedan gå till ett kreddigare ställe med dutch courage innanför västen. Vakten kollade inte ens leg, och det kan ju bero på att jämfört med de rosenkindade indiebarnen där inne såg vi ut som ett par malplacerade gamla stofiler. Andrea anslöt sig och undrade bittert om de sänkt åldersgränsen till 15 just ikväll. Dansgovet blev efter ett tag en kokade lammköttsfiesta och när det spelades Pet Shop Boys ville även jag gå upp och svänga mina spinkiga. Men vi var väl för gamla och trötta för vi satt kvar och glodde. Inte för att det fanns mycket att spana in, herregud, att ge sig på en sån där vore ju barnarov. Det blev en rätt tidig hemgång och Andrea avfärdade en överförfriskad yngling som ville prata Solnaminnen med mig med att han såg ut att vara ungefär tolv år. Han blev sur och gick, Andrea ursäktade sig men det var verkligen inget att vara ångerfull över, jag har inte lust att bli väckt nästa morgon av att hans mor står utanför dörren med en hoper poliser som anklagar mig för ofredande av minderårig.

Nu kommer strax Gaby hit. Vi ska umgås med våra vänner Staropramen och Corona, sedan ska vi ut, surprise. Hon har inte varit ute sedan i somras, vilket jag som snittar utgång tre gånger i veckan tycker är bortom absurt. Så klart jag förbarmar mig och följer med henne till någon hip-hop klubb trots att jag ska upp åtta imorgon. Gud så självuppoffrande och fin jag är.

/j

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home